گروه مد و لباس هنرآنلاین: نرگس طهماسبی از هنرمندان استان گیلان، بالغ بر 14 سال است در زمینه بافت فرش، گلیم و پارچه‌های سنتی فعالیت می‌کند. او در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت:  9 سال است به بیماری ام اس مبتلا شده‌ام؛ تا پیش از ابتلا به این بیماری بیشتر روی دستبافت‌های داری مانند فرش و گلیم فعالیت داشتم اما پس از ابتلا به ام اس و افزایش فشار رج شمارهای پایین دار روی کمر و گردنم، برای آنکه کارگاهم را تعطیل نکنم سراغ مقوله بافت انواع پارچه رفتم.

او درباره تأثیر ابتلا به بیماری ام اس در جریان فعالیت خود اذعان داشت: به عقیده من بیماری ام اس تلنگری بود برای زندگی کردن چرا که همواره معتقدم حالا که یک روز زندگی به پایان می‌رسد تا زنده‌ام باید برای رسیدن به هدف‌هایم تلاش کنم. ام اس من را قوی‌تر کرد و انگیزه‌ام را برای رشد در این عرصه افزایش داده است.

طهماسبی افزود: به لحاظ پزشکی من از بیماران خاص هستم اما تصور می‌کنم این بیماری در واقع یک ویژگی خاص به من داد که بتوانم از لحظه لحظه زندگی‌ام لذت ببرم و دیگران هم باید بدانند که هر بیماری در حقیقت قدرت ما را افزایش داده و هرگز مانع فعالیت در زمینه‌های هنری نخواهد شد.

این هنرمند با اشاره به اینکه تصور من بر این است که تحریم‌های اعمال شده در سال‌های اخیر برخی مشاغل را ایجاد کرد، اظهار داشت: من موافق تحریم نیستم اما معتقدم در این شرایط توانستیم خود را پیدا کنیم و در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیم. فرش، گلیم و پارچه‌بافی در شرایط سختی به سر می‌برد اما در همین بازار می‌توان امید داشت محصولات را به فروش رساند و حیطه فعالیت را در قالب تولید درست و اصولی افزایش داد.

او افزود: بسیاری از پارچه‌های من به کشورهایی همچون اتریش و آذربایجان صادر شده‌اند چرا که ارزش ریال پایین آمده، جنس‌های ما به قیمت خوبی در خارج از کشور فروش می‌روند هر چند که امید است از این پس مسئولان به صنعتگران خرد و کوچک توجه کنند و نگاه وسیع‌تری نسبت به فعالیت‌های این طیف از جامعه با ایجاد فرصت‌های فروش داشته باشند.

طهماسبی درباره تأثیر کرونا بر روند فعالیت خود گفت: در این مدت گروه‌های مجازی با محوریت موضوعی خاص و به طور تخصصی شبکه‌های هم‌افزایی را ایجاد کرده و طیف مخاطبان ما را گسترش داده است. از سویی دیگر شرایط تعامل با هنرمندان دیگر شهرها فراهم شده و بسیاری از نیازهای یکدیگر را با توجه به ظرفیت‌های موجود هر منطقه به ویژه در زمینه تأمین مواد اولیه بر طرف می‌سازیم.

او در خاتمه تأکید کرد: اما در بحث خرید آنلاین معتقدم هرگز نمی‌توان به خروجی لازم از مسیر نمایشگاه‌های فروش مجازی رسید چرا که در زمینه صنایع دستی معتقدم لمس محصول می‌تواند تأثیر بسزایی روی نظر مشتریان داشته باشد به طور مثال من بشخصه در زمان بافت پارچه پنبه‌ای یک حس دارم، در زمان بافت ابریشم یک حس و در زمان بافت پارچه پشمی حس دیگری را تجربه می‌کنم پس بعید است این حواس با فروش مجازی از طریق تصویر محصول به مخاطب منتقل شود.