گروه مد و لباس هنرآنلاین: سحر تلقانی از کارآفرینان و تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب، مدیر مؤسسه کیمیای سحر و برگزیده دهمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش چادر درباره شرایط حاکم بر این حوزه و نقش و اهمیت جشنواره‌ها در توسعه اقدامات به انجام رسیده در این بخش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مد و لباس ایرانی می‌تواند جریان ساز و نماینده سلیقه و فرهنگ کشورمان در عرصه بین‌الملل باشد، اما به نظر می‌رسد طی دهه اخیر که از قدمت جشنواره مد و لباس فجر می‌گذرد، این رویداد آن‌گونه که بایدوشاید نتوانسته است بسترهای مناسبی را در این بخش به‌ویژه در راستای حمایت هر چه بیشتر از طراحان فراهم آورد.

 تلقانی اذعان داشت: از سوی دیگر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، در دسترس نبودن خرج کار و پارچه‌های متناسب با طرح‌ها و همچنین محدودیت زمانی جهت اجرای ایده‌های موردنظرم اگرچه شرایط را اندکی دشوار ساخت اما ازآنجاکه وجود موانع تازگی ندارد، خوشبختانه آثار یک‌بار دیگر در جشنواره فجر موردتوجه صاحب‌نظران و کارشناسان خبره عرصه مد و لباس قرار گرفت.

برگزیده دهمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش چادر با تأکید بر اهمیت توجه به علاقه‌مندی و تأمین نیاز جامعه افزود: ایده پردازی و خلاقیت زمانی برایم معنا و مفهوم پیدا می‌کند که نتیجه‌اش را در جامعه ببینم. به عبارتی دیگر طرح‌هایم قابل ‌استفاده برای همگان باشد. بنابراین حتی هنگام طراحی به منظور شرکت در جشنواره‌ها صرفاً به زیبایی آن توجه ندارم بلکه به کاربردی بودن و امکان تولید آن در تیراژ بالا با قیمت و کیفیت مناسب می‌اندیشم چراکه می‌دانم بسیاری از افراد به ویژه جوانان علاقه‌مند هستند لباس‌هایی را مورد استفاده قرار دهند که در فستیوال‌ها برگزیده‌شده است.

مدیر برند کیمیای سحر که طی سال‌های اخیر در خارج از کشور چندین نمایشگاه برپا کرده است، درباره کیفیت برگزاری دهمین جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: برگزارکنندگان این جشنواره با ارائه موضوعات مختلف ازجمله مکران، گلستان و کاشان درصدد معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشورمان هستند چرا که مد ایرانی اسلامی قابلیت آن را دارد که نفس به نفس با مد غربی حرکت کند، به رقابت بپردازد و علاوه بر فعالیت فرهنگی، رویکرد اقتصادی را نیز دنبال کند. 

تلقانی در پایان گفت: استفاده از جنس مرغوب و تنوع طرح‌ها و تکثر مدل لباس‌ها همراه با قیمت مناسب را لازمه برند شدن می‌دانم و امیدوام روزی برسد که دیگر نیازی به واردات پارچه با کیفیت و مرغوب خارجی نباشد و بانوان ایرانی نه‌فقط طرح ایرانی که لباسی تماماً با موارد و متریال ایرانی بر تن کنند.