سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی در روزهای باقی‌مانده تا سال نو به دلیل شیوع کرونا به‌صورت مجازی برپا می‌شود.

نمایشگاه آثار و محصولات گردشگری و صنایع‌ دستی به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از روز سه‌شنبه پنجم اسفند‌ماه آغاز به کار می‌کند و به مدت سه روز ادامه دارد.

در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ دستی تهران، مدل‌های سفرهای احتمالی نوروزی تشریح خواهد شد و فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و همچنین صنایع‌ دستی استان‌های مختلف معرفی می‌شود.

امسال به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه صنایع‌ دستی در شهریورماه برگزار نشد، در آبان ماه هم پویا محمودیان معاون صنایع‌ دستی وزارتخانه بر اساس محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا در راستای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و پیش‌بینی مخاطرات سفر هنرمندان و تجمع‌ها و همچنین حفاظت از سلامت و جان هنرمندان و صنعتگران نمایشگاه را لغو کرد.

شرکت نمایشگاه‌ها برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌ دستی که در شهریور و آبان ۹۹ لغو شد، اعلام کرده بود به دلیل شیوع کرونا باید فروش محصولات الکترونیکی و آنلاین باشد که از همان زمان سامانه مجازی فروش آثار نمایشگاه برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع به‌عنوان بخشی از وظایف حاکمیتی با تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و حمایت معاون صنایع‌ دستی کشور برای نخستین بار است که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و تجربه‌ای نو در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی به‌حساب می‌آید.

سرویس خدمات شرکت پست جمهوری اسلامی به سامانه نمایشگاه مجازی متصل است که بر اساس وزن محصول نمایشگاهی قیمت را مشخص می‌کند و خریداران از هر نقطه‌ای که محصول را خریداری می‌کنند بر اساس مبدأ و مقصد وزن محصول قیمت مشخص و اعلام و با ۳۰ درصد تخفیف مبلغ به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

قرار است نخستین نمایشگاه ملی مجازی صنایع‌ دستی این هفته به‌صورت رسمی با حضور مقامات ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع آغاز به کار کند.