سرویس مد و لباس هنرآنلاین: امروز دوم اسفندماه، دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی به کار خود پایان می‌دهد. این در حالی است که طی روزهای برگزاری این دوره از جشنواره، درگذشت مهدی اسماعیلی مسئول دبیرخانه دهمین جشنواره مد و لباس فجر و مسئول بخش علمی دانشگاهی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فضایی آکنده از غم را در تمامی روزهای برگزاری برای جامعه مد و لباس کشور رقم زد.

صدیقه پاک‌بین دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فجر درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: شاید در تمام روزهایی که به دلیل کرونا، در امر برگزاری این دوره رویداد تردید وجود داشت و احساس می‌شد سلامتی جامعه فعال در این عرصه بر هر امر دیگری اولویت دارد اما با این وجود استقبال جمعی از طراحان عرصه مد و لباس کشور در بخش‌های مختلف، این انگیزه را در ستاد برگزاری ایجاد کرد که هر قدر هم که شرایط سخت و دشوار باشد اما باید برای نمایش همت و همراهی این عزیزان چاره‌ای اندیشید.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فجر با اشاره به مشکلات متعدد موجود در مسیر برگزاری یک رویداد فرهنگی و هنری به دلیل شرایط متأثر از کرونا اذعان داشت: با این همه یکی از دشوارترین دوره‌های این رویداد را در سایه همراهی هنرمندان و البته انتشار خبر تلخ و تکان‌دهنده درگذشت جوان فعال و پویای این عرصه برگزار کردیم.

پاک‌بین با اشاره به این که علی‌رغم تمامی مشکلات در نهایت این دوره از جشنواره به سرانجام رسید اذعان داشت: شاید روزی که تصمیم گرفتیم جشنواره را با تمام مسائل و چالش‌ها برگزار کنیم، تصورش را نمی‌کردیم که تنها یک روز پس از آغاز جشنواره، یکی از عزیزترین فرزندانم در این حوزه را از دست بدهیم و این اتفاق و شوک ناباورانه، تمامی موضوعات دیگر را به حاشیه راند و در تمامی روزهای اخیر، غم از دست دادن مهدی اسماعیلی از نیروهای خدوم مد و لباس کشور، قلبمان را به سختی به درد آورد.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فجر با تقدیر از تمامی هنرمندان همراه با این دوره از جشنواره بیان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه در بخش‌های مختلف به ویژه مانتوی اجتماع، مانتوی مجلسی، لباس مجلسی و زیورآلات نشان داد که هر قدر زمینه و بسترهای موضوعی برای علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه ایجاد شود، استقبال از این جریان به بهترین شکل ممکن خواهد بود و امیدواریم به مدد همین هنرمندی‌ها و دغدغه‌مندی‌ها روزی بتوانیم با افتخار از تاریخ معاصر مد و لباس کشور در تمام نقاط جهان یاد کنیم.

او در خاتمه گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده، به احتمال قوی، آئین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود که جزئیات این مراسم در روزهای آتی به سمع و نظر فعالان حوزه مد و لباس کشور خواهد رسید.