سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مشروح پیام سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر است:

«اقلیم‌ها و اقوام سرزمین دیرین ایران، جلوه‌های چشمگیری از پوشش‌های ایرانیان را به نمایش می‌گذارند که هرکدام برخاسته از خصلت‌های حیات فردی وُ خُلقیات زیستِ جمعی است. شکل‌ها و طرح‌ها و رنگ‌هایی به‌غایت آراسته به‌صورت و معنا که پای در تمدن و تکیه به تاریخ و ریشه در دین‌دارند. جشنواره‌ی مد و لباس فجر، می‌کوشد جلوه‌گاه جمال و کارنامه‌ی کمال لباس ایرانی باشد. شناسنامه‌ای که می‌توان در اوراق آن به استغنای فرهنگی مردمان ایران‌زمین ایمان آورد که این هنر صنعت بدیع، زاده‌ی زیبا اندیشی و برخاسته از نبوغی است که از پسِ سده‌ها وُ هزاره‌ها، اسباب تذهیب و تزیینِ صنعت و هنر روزگار ماست.

جشنواره‌ی مد و لباس فجر با تأکید بر پیشینه‌ی پوشش ایرانی و احترام و التزام به باورهای بلند و آموزه‌های راستین و مکلّف دانستن خود به کشف راز زیبایی‌ها و رمز زایایی‌های این هنر صنعت، مضمون غالب این دوره‌ی خود را از پس «مکران» و «گلستان» به دیار کُهن «کاشان» متمرکز داشته است و سر آن دارد که با برجسته‌سازی ظرفیت زادبوم‌ها و بهره‌گیری از دارایی فرهنگی مناطق، آیینه‌ی اصالت‌ها و روزآمدی‌های بدیع گردد. وجه متمایز این جشنواره علاوه بر تأکید بر رقابت‌ها و نوزایی‌های هنری، ایده پردازی‌های خلاقانه در راستای تقویت صنعت طراحی و تولید لباس و دعوت به مشارکت مؤسسات متخصص در این حوزه و امکان‌سازی مطالعاتی و فرصت‌های پژوهشی است. امیدوارم به کوشش کریمانه‌ی هنرمندان و متولیان این حوزه، گفتگوهای مستمر و مؤثری که متضمن اختلاط مضامین هویتی و مؤلفه‌های فرهنگی باشد، مطرح‌شده و به ارتقاء و اعتلای فرهنگ پوشش و پویش بیشتر این جامعه منتهی شود.»

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و همچنین در برخی بخش‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود.