سرویس مد و لباس هنرآنلاین: تمامی مکاتب و مظاهر هنری در طول تاریخ دستخوش تغییر می‌شوند و در این میان یکی از آثار و محصولات هنری که همواره به‌عنوان زینت درپوشش زنان و مردان استفاده شده و به فراخور هم در طراحی، هم در متریال و هم در شیوه ساخت تغییرات بسیاری در طول زمان به خود دیده، عرصه زیورآلات است.

بااین‌حال همواره عرصه پرکشش طراحی و ساخت زیورآلات، فضایی مطلوب را برای همراهی جمعی از هنرمندان به منظور پرداخت به موضوعی مشخص از رشته‌های گوناگون فراهم آورده چراکه در قالب‌های مینی‌مال و گاه زاییده اشکال هندسی، زیورآلات می‌توانند به‌عنوان یک رسانه به‌شدت تأثیرگذار عمل کنند.

از همین رو بارها و بارها دیده‌شده که در قالب موضوعات مختلف، این حوزه دستمایه رقابت میان هنرمندان قرارگرفته و به‌عنوان جریانی مستقل، فرهنگ، هویت و اصالت خطه‌ای از این آب‌وخاک را به منصه ظهور رساند.

با این مقدمه، متن فراخوان نخستین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران با عنوان «دردانه» در ادامه منتشر می‌شود.

پژوهشکده هنرهای سنتی، سازمان بسیج هنرمندان، زیورآلات سنتی نجم و موزه بانک ملی ایران، به همراه حامیان خود برای اشاعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و همچنین تقویت و اشاعه‌ی نقوش اصیل و سنتی در این هنر صنعت، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران «دردانه» کرده است.

این جشنواره باهدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر و نخبگان هنری و علمی در این عرصه، تقویت چرخه اقتصادی هنرمندان، با ایجاد زمینه‌های معرفی به بازار داخلی و خارجی، جذب و گسترش مخاطبان زیورآلات ایرانی و معرفی هنر اصیل ایرانی اسلامی با زبان زیور و گوهر به جامعه بین‌المللی در اردیبهشت ١۴٠٠ برگزار می‌شود.

از تمامی هنرمندان، دانشجویان، طراحان، سازندگان و متخصصین در این حوزه دعوت شده است که جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود به آدرس اینترنتی http://dordaaneh.richt.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۸۸۰۸ تماس بگیرند.

پوستر این رویداد را در ادامه ببینید:

607485eb-8029-454a-bbfc-c6683cdfca8a