سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اوایل بهمن‌ماه بود که سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی، صدیقه پاک‌بین از چهره‌های پیشکسوت عرصه مد و لباس کشور را به سمت دبیری دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر منصوب کرد هر چند که فعالیت دبیرخانه این رویداد به منظور تنظیم متن فراخوان و ثبت نام متقاضیان حضور از روزهای پایانی آذرماه سال جاری آغاز شده است.

در فاصله یک هفته مانده به آغاز دهمین جشنواره مد و لباس فجر، فردا دوشنبه 20 بهمن‌ماه، نشست رسانه‌ای این رویداد برگزار خواهد شد تا مخاطبان در جریان جزئیات روند برگزاری این رویداد زیر چتر بهشت کاشان و البته سایه ویروس کرونا قرار گیرند.

همچنین علاقه‌مندان و داوطلبان حضور در این رویداد همچنان فرصت دارند تا از مسیر سامانه  https://iranmode.farhang.gov.ir/ جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از روند برگزاری جشنواره اقدام کنند.

جشنواره مد و لباس فجر در دهمین گام خود، ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر کاشان را محوریت موضوعی قرار داده و این رخداد که همه‌ساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، همچون سنوات گذشته  در راستای تحقق مفاد ماده 3 قانون ساماندهی مد و لباس و با یازده هدف ازجمله تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس و صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران هنر صنعت مد و لباس برگزار خواهد شد. برای مطالعه دقیق و کامل فراخوان این رویداد اینجا کلیک کنید.

پیش‌ازاین نیز مطالبی با عناوین "سفر به کاشان در حوالی دهمین جشنواره مد و لباس فجر" و "گردشگری مجازی به بهانه دهمین جشنواره مد و لباس فجر" در همین رسانه منتشرشده است که به‌طور اجمالی تلاش کرده است فضای مناسبی را پیش روی جامعه هنری کشور در مسیر خلق آثار ملهم از شهر کاشان قرار دهد.

به‌هرروی جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور با رویکرد فرهنگی و هنری به شمار می‌رود که پیش از هر چیز، بستر مناسبی را در برابر چشمان هنرمندان عرصه مد و لباس قرار می‌دهد تا در فضایی تعاملی، علاوه بر کسب فرصت آشنایی با دیگر فعالان، عملکرد و پیشینه خود را محک زده و با بررسی کاستی‌ها و نقاط ضعف موجود، فرایند حرکت خود را به سمتی درست و مبتنی بر نیاز جامعه هدایت کنند.

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر امسال در شش بخش اصلی شامل طراحی شامل نمایش آثار و مسابقه، علمی پژوهشی، صنعت و فناوری‌های نوین، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها خانه‌های مد و مؤسسات مد و لباس، استان‌ها و اقوام و همچنین بخش بین‌الملل از 25 بهمن‌ماه لغایت اول اسفندماه در مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌شود. بخش غیررقابتی جشنواره دهم مد و لباس فجر نیز شامل بخش‌هایی همچون ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش خواهد بود.