به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه مد و لباس کشور مریم افغان دبیر بخش مسابقه زنده دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با بیان اینکه در این دوره نیز طبق روال هر سال مسابقه‌ای تحت عنوان "از ایده تا اجرا" در بخش­‌های مختلف خواهیم داشت، بیان کرد: این رویداد شامل سه بخش لباس اجتماع بانوان، لباس اجتماع مردان یا همان بالاپوش مردانه و بخش چادر در حوزه عفاف و حجاب خواهد بود.

او گفت: هر سال گروه­هایی از تهران و شهرستان‌ها شرکت می‌کردند که اسکان آن‌ها بر عهده کارگروه بود اما امسال به دلیل کرونا این کار امکان‌پذیر نیست. با این‌ حال ۷۳ گروه سه نفری که هر گروه شامل یک نفر کارشناس دوخت، یک نفر الگوساز و یک نفر طراح از طریق سایت جشنواره با ارسال رزومه، نمونه کار، سوابق و مدارک علمی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند که پس از اتمام مدت‌زمان ثبت‌نام و بعد از بررسی رزومه­‌ها توسط گروه داوری،  با هر یک از گروه­های منتخب برای حضور در مسابقه ایده تا اجرا تماس گرفته می­‌شود.

افغان تصریح کرد: تمام گروه­های که در این مسابقه راه یافتند، کلیه­ ملزومات این بخش‌ها اعم از چرخ‌خیاطی، اتو، ابزارهای خیاطی، طراحی و پارچه با رعایت تمامی پروتکل­های بهداشتی در اختیار گروه­ها قرار می­گیرد، گروه­ها باید در مدت زمان تعیین شده کارهای اجرایی خود را به دبیر بخش مسابقه زنده تحویل دهند.

دبیر بخش مسابقه زنده دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بیان کرد: با توجه اینکه موضوع اصلی جشنواره "بهشت کاشان" است، موضوعی دیگر با عنوان "شهید سردار سلیمانی" نیز در این بخش از جشنواره مد نظر قرار گرفته شده است، قطعاً شرکت‌کنندگانی که بتوانند بر این مفهوم نگاهی تازه داشته باشند، توجه ویژه­ای به آثار آن­ها خواهد شد و در هر بخش از این رویداد یک گروه برتر اعلام و جوایزی نفیس دریافت خواهند کرد. همچنین در مرحله نهایی طرح آن‌ها به تولیدکنندگان معرفی می‌شود تا به تولید انبوه دست پیدا کند و شرکت‌کنندگان در این بخش نشان شیما و گواهی حضور دریافت خواهند کرد.

جزئیات حضور واحدهای صنعتی در دهمین جشنواره مد و لباس فجر

حمیدرضا نیک طبع دبیر بخش صنعت این دوره از جشنواره نیز با بیان اینکه تمام فناوری‌های نوین حوزه صنعت را هرسال برای طراحان در جشنواره به نمایش می‌گذاریم تا حوزه مد و لباس بتواند علاوه بر کیفیت ارتقاء نیز پیدا کند، اظهار داشت: بخش صنعت ماشین‌آلات دوخت و دوز، تجهیزات جدید و همچنین فناوری‌های سال 2021 را در دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برای طراحان و علاقه‌مندان این حوزه به نمایش می‌گذارد.

او در پایان با بیان اینکه این حوزه در نظر دارد از پدیده‌های جدیدی در این جشنواره رونمایی خواهد شد، گفت: این پدیده‌ها با موضوع فن بازار ارائه خواهد شد. در فن بازار راهکارهای عرضه محصول، ملحقات قوی و تمام ملزوماتی که حتی تاکنون دیده نشده موردتوجه قرار خواهند گرفت.

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ۲۵ بهمن تا اول اسفند در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.