سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ایران ازجمله کشورهای استراتژیک از جنبه‌‌ها و ابعاد گوناگون به‌ویژه موضوعات فرهنگی به شمار می‌رود و با نگاهی به مؤلفه‌های فرهنگی موجود، می‌توان به‌وضوح دریافت که پوشش اقوام ایرانی در رأس این شاخصه‌ها قرار دارد.

حال‌آنکه برخی بر این باورند جهانی‌شدن و توسعه مقولات تکنولوژیکی، بسیاری از خرده‌فرهنگ‌ها را در فرهنگ واحد جهانی مستحیل کرده است اما درعین‌حال گروهی دیگر معتقدند که جهانی‌شدن نه‌تنها باعث از بین رفتن قومیت‌ها نخواهد شد، بلکه با ابزاری که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، موجبات رشد خودآگاهی قومی را فراهم ساخته و منجر به تقویت جنبش‌های قومی می‌شود.

در این راستا و باهدف هم‌افزایی هر چه بیشتر میان فرهنگ اقوام ایرانی از مسیر حوزه‌های گوناگون،  جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از نهم تا ۱۲ بهمن‌ماه به‌صورت مجازی و با تأکید بر تولید محتوا در زمینه‌های گوناگون برگزار می‌شود.

فروش آنلاین محصولات صنایع‌دستی در دو بازارچه مجازی و با حضور و همراهی مجازی سفرای کشورهای هدف، برگزاری وبینارهای آموزشی، اجرای موسیقی آیینی اقوام، معرفی روستاهای هدف گردشگری استان و معرفی کارآفرینان برتر ازجمله برنامه‌های این دوره از جشنواره است.

برنامه‌های زنده جشنواره از ساعت ۲۱ الی ۲۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات دیگر شبانه‌روز نیز این جشنواره را به‌صورت آفلاین در پرتال www.gcth.ir  مشاهده کنند.

پوستر این رویداد را در ادامه ببینید:

IMG-20210122-WA0002 (1)