به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، مهرداد صیادی سامانی نماینده دبیرخانه جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: علاقه‌مندان با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند، می‌توانند آثار خود در بخش‌های مختلف را به دبیرخانه‌های غیر متمرکز این جشنواره ارسال کنند.

صیادی سامانی بیان کرد: بر اساس اعلام کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، 9 دبیرخانه غیرمتمرکز این رویداد در مناطق مختلف کشور حضور دارند و آثار هنرمندان را دریافت و برای بررسی  به دبیرخانه  جشنواره ارسال می‌کنند.

او افزود: مؤسسه طراحان لباس نقش تن پوش اروند به نشانی آبادان، حد فاصله چهارراه امام به سمت چهارراه امیر، ساختمان متین، آجیل سرای عبدالباقی، طبقه چهارم واحد 8 به عنوان یکی از دبیرخانه‌های غیرمتمرکز این دوره از جشنواره مد و لباس فجر معرفی شده است.

صیادی سامانی گفت: دهمین جشنواره مد و لباس فجر با هدف دیدگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح کیفی حوزه طراحی و با الهام از نمادهای هنر اصیل و غنی ایرانی اسلامی و همچنین کشف استعدادهای نو در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه  موضوع ویژه این دوره از جشنواره در کلیه بخش‌های مسابقه به شهر کاشان اختصاص دارد، اظهار کرد: شهرستان کاشان شهری تاریخی با قدمت 7500 ساله، به دارالمؤمنین یا شهر گل و گلاب معروف است و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان اصفهان است. این شهرستان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان در منطقه ای به نام " سیَلک" و نخستین تمدن شهرنشینی را به خود اختصاص داده و به نوعی مهد تمدن و فرهنگ سنتی است.

نماینده دبیرخانه جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: کارگاه توجیهی جهت  شرکت در دهمین جشنواره مد و لباس فجر به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت برای عموم برگزار خواهد شد و نحوه ثبت نام در سایت جشنواره، اصول طراحی ، پاسخ به سوالات و بررسی موضوع جشنواره، ایده پردازی، ارائه کانسبت  و طراحی کالکشن در این کارگاه‌ها توضیح داده می‌شود. کارگاه آموزشی رایگان و با ظرفیت محدود در ساعت های مختلف برگزار می‌شود و علاقمندان جهت حضور با شماره واتساپ 09169300725  ثبت نام کنید.