سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین اختتامیه جشنواره ملی مجازی مدیافت، عصر روز گذشته با حضور سیده‌مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، آفاق امیریان دبیر جشنواره و تنی چند از فعالان عرصه مد و لباس به ویژه علاقه‌مندان به حوزه مدیافت در تالار رودکی برگزار شد.    

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالیم که طراحان ما هم در حال حرکت به این سمت هستند. خداوند نعمت‌های زیادی به بشر داده و بشر وظیفه دارد این امانت‌های الاهی را به نسل بعدی برساند، یکی از این نعمت‌ها محیط زیست است که باید به بهترین شکل از آن محافظت کرد و دراین میان حرکت فعالان عرصه مد و لباس به سمت فرهنگ حفاظت از محیط زیست ستودنی است.

شفاپور با اشاره به اینکه کارگروه وظیفه ذاتی خود را حمایت از طراحان می‌داند و من دوست دارم کارهای شما به بهترین نحو ممکن دیده شود و طراحان کارگروه را خانه خود بدانند بیان کرد: در گذشته واژه مد مفهومی غیر فرهنگی محسوب می‌شد اما هم اکنون من با افتخار از حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی سخن می‌گویم و گزارش کارهای خوب منطبق با شرع وعرف جامعه را به مراکز سیاستگذاری مثل کمیسیون‌های فرهنگی و اقتصادی مجلس ارائه می‌دهم.

او درباره فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: شهر کاشان به عنوان محور و موضوع جشنواره دهم انتخاب شده است و مد پایدار نیز جایگاه ویژه‌ای در جشنواره خواهد داشت. همچنین در حال حاضر رویداد ملی لباس کودک و نوجوان را در پیش داریم و من از همه طراحان برای حضور در این دو رویداد دعوت می‌کنم. در حال حاضر نوجوانان ما به دنبال پوشیدن لباس‌های غربی هستند اما این مسئله با خلاقیت‌های شما طراحان می‌تواند به بهترین شکل ممکن تغییر کند.

شفاپور همچنین درباره طراحی لباس برای کاروان المپیک ایران گفت: طراحان کشورمان در طراحی لباس المپیک نیز در کنار ما بودند و هزار و 203 طرح به دبیرخانه ارسال شده که از میان آنها سه طرح انتخاب شده و رونمایی خواهدشد.

آفاق امیریان دبیر جشنواره مد یافت نیز در سخنانی با اشاره به اینکه صنعت مد شاخه‌های مختلفی دارد و مد ماندگار یکی از این شاخه‌ها است، گفت: مادران ما در گذشته با ایجاد تغییراتی در لباس‌ها آنها را بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌دادند و چند عضو خانواده از یک لباس تغییر داده شده استفاده می‌کردند اما اکنون همه تابع مد هستند.

امیریان با تأکید بر اهمیت محیط زیست، هوا و زمین پاک را هدف مد یافت دانست و از همراهی حمید قبادی دبیر پیشین کارگروه ساماندهی مد و لباس و سیده مرضیه شفاپور دبیر کنونی این کارگروه تشکر کرد.

او از دریافت هزار و ۲۰۰ اثر در دبیرخانه این جشنواره سخن گفت و اعلام کرد: پارچه سازی، تصویرسازی، اکسسوری، کیف و کفش و ماسک بخش‌های این جشنواره بود که از این تعداد ۱۶۰ اثر مورد تأیید داوران قرار گرفت و در نمایشگاه مجازی برای نمایش عرضه خواهدشد.

برگزیدگان جشنواره مدیافت در پایان این مراسم تجلیل شدند و جوایز خود را دریافت کردند.