به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از برگزاری مجازی پنجمین جشنواره فجر صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

ویدا توحدی با اعلام این خبر افزود: تمهیدات قابل‌توجهی به‌منظور برگزاری پنجمین جشنواره فجر صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی در بهمن‌ماه سال جاری دیده شده است.

او گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری جشنواره فجر به‌صورت حضوری، برنامه­‌ریزی‌­های گسترده‌­ای انجام شده که از طریق نگاه متفاوت به صنایع‌ دستی، جذابیت‌های بصری قابل‌توجهی در این رویداد که به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، ایجاد شود.

توحدی بیان کرد: تغییر فرایند، به‌ویژه در انتخاب اولیه آثار انجام می‌شود اما چیدمان و داوری نهایی آثار حتمی است و حتی از طریق ادغام برنامه‌­های پرمخاطب و مسابقات هنری و فرهنگی با این جشنواره، انتظار می‌­رود باوجود شیوع کرونا، این رویداد با استقبال مجازی چشمگیری روبه‌رو شود.

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اذعان داشت: این جشنواره از سال ۱۳۹۵ به‌طور مستمر برگزار شده و هدف از برگزاری آن ارتقای کیفی صنایع‌ دستی فاخر و امکان دریافت ایده در یک فضای سالم رقابتی است.