سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهم‌ترین رخدادهای بین‌المللی حوزه منسوجات و پوشاک که علی‌رغم تداوم شیوع ویروس کرونا، اطلاعات برگزاری آن‌ها در فضای مجازی منتشرشده، به شرح زیر است:

 نمایشگاه منسوجات خانگی هند (Heimtextil India) 

 این رویداد از دوم لغایت چهارم بهمن ۱۳۹۹ در شهر بمبئی کشور هند برگزار می‌شود. نمایشگاه منسوجات خانگی هند (Heimtextil India)  مشهورترین برند نمایشگاهی منسوجات است. این رویداد تجاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جایگاه برای تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و طراحان در سراسر جهان است. مجموعه نمایشگاه Heimtextil با برگزاری هفت نمایشگاه در فرانکفورت، توکیو، نیویورک، مسکو، شانگهای و در حال حاضر دهلی‌نو، صنعت نساجی و منسوجات خانگی را در سراسر جهان پوشش می‌دهد.

نمایشگاه پارچه و لباس مونیخ (Munich Fabric Start) 

این رویداد از  هفتم لغایت نهم بهمن ۱۳۹۹ در شهر مونیخ کشور آلمان برگزار می‌شود. نمایشگاه پارچه و لباس مونیخ (Munich Fabric Start)  نخستین نمایشگاه تجاری بین‌المللی پیشرو در حوزه لباس، پارچه و لوازم جانبی پوشاک به شمار می‌رود. این نمایشگاه که دو بار در سال برگزار می‌شود، غرفه دارانی از سراسر جهان را در مونیخ گرد هم می‌آورد تا در ابتدای فصل آخرین گرایش‌ها و روندهای پارچه و لوازم جانبی آن را در صنعت مد به نمایش بگذارند. نمایشگاه پارچه مونیخ با فرمت تجاری منحصربه‌فرد خود که اطلاعاتی مفید را در جوی پربار فراهم می‌آورد، به‌عنوان جایگاه بین‌المللی منبع یابی برای طراحان، مدیران محصول و خریداران شناخته‌شده است. حدود ١٠٠٠ غرفه دار از ٣٥ کشور حدود ١٦٠٠ مجموعه از کارهایشان در زمینه‌های پارچه، لوازم جانبی، پارچه آماده و خدمات کامل را به حدود ٢٠٠٠٠ بازدیدکننده مشتاق ارائه می‌دهند.

نمایشگاه منسوجات صنعتی مسکو (Techtextil Russia) 

این رویداد از هفتم لغایت نهم بهمن ۱۳۹۹ در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می‌شود. نمایشگاه منسوجات صنعتی مسکو (Techtextil Russia)  تنها نمایشگاه تجاری اختصاصی برای منسوجات صنعتی، منسوجات نبافته و لباس‌های محافظ در روسیه و کشورهای مستقل همسود (CIS) محسوب می‌شود. نمایشگاه منسوجات صنعتی مسکو بیش از یک نمایشگاه است و این رویداد راهکاری تجاری برای کل صنعت نساجی به شمار می‌آید. رمز موفقیت نمایشگاه منسوجات صنعتی مسکو، فراگیر کردن محصولات و حوزه‌های کاربردی است. این نمایشگاه، تکنولوژی‌هایی برای کل زنجیره تولید پارچه را از انتخاب مواد خام و تجهیزات تا پارچه‌های تزئینی برای هر بخش از این صنعت گرد هم می‌آورد.

نمایشگاه چاپ دیجیتال پارچه پاریس (Avantex) 

این رویداد از 13 لغایت 16 بهمن ۱۳۹۹ در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار می‌شود. نمایشگاه چاپ دیجیتال پارچه پاریس (Avantex) نمایشگاه تجاری پیشرو برای تکنولوژی چاپ دیجیتال بر روی پارچه است. نمایشگاه چاپ دیجیتال پارچه پاریس، ویترینی برای ارائه طراحی و ظرفیت تولید آخرین ماشین‌های چاپ دیجیتال بر روی پارچه، جوهرهای خاص، نرم‌افزار، محصولات و خدمات مرتبط خواهد بود. نمایشگاه چاپ دیجیتال پارچه پاریس یک پلت فرم سالانه بالقوه برای بسیاری از کسب‌وکارهای نوآورانه در صنعت چاپ دوبعدی و سه‌بعدی را در حضور ٦٨٠٠٠ بازدیدکننده در پاریس، پایتخت مد، فراهم می‌کند. بسیاری از طرح‌های بالقوه بر روی صحنه در نمایش‌های مد ارائه خواهد شد. راه‌حل‌های فنی در غرفه‌هایی که مناطق مشخص‌شده‌ای را کامل می‌کنند، ارائه خواهند شد. درنتیجه، نمایشگاه چاپ دیجیتال پارچه پاریس پلت فرم نمایشگاهی جدیدی را برای پیشگامان فناوری به منظور برقراری ارتباط مستقیم با جامعه خرده‌فروشان که مزایایی را برای آن‌ها به همراه دارد، فراهم می‌کند.

Untitled-2

نمایشگاه پارچه و مد پاریس (Texworld) 

این رویداد از 13 لغایت 16 بهمن ۱۳۹۹ در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار می‌شود. نمایشگاه پارچه و مد پاریس (Texworld) به جایگاهی فراتر از مکانی برای ملاقات افراد به‌منظور کسب‌وکار تبدیل‌شده است. هدف نمایشگاه پارچه و مد پاریس ایجاد راهکاری جدید، شیوه‌ای متفاوت برای بررسی راه‌های مختلف و کشف روندهاست. نمایشگاه پارچه و مد پاریس پروژه‌ای نوآورانه با نام "مد و طراحان، تجربه پارچه" ارائه کرده است که تجربه‌ای بی‌نظیر است. درواقع این نمایشگاه بازدیدکنندگان و غرفه داران خود را با جدیدترین روندها اشباع می‌کند تا آن‌ها مواد را لمس و احساس کنند و بازدیدی زنده‌تر از همیشه داشته باشند. نمایشگاه پارچه و مد پاریس جایگاهی بی‌نظیر برای ملاقات‌های حرفه‌ای در حوزه پوشاک و منسوجات است و بیش از ٦٠٠ تأمین‌کننده بین‌المللی در آن حضور پیدا می‌کنند.

نمایشگاه نساجی مسکو (Inlegmash) 

این رویداد از 11 لغایت 14 اسفند ۱۳۹۹ در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می‌شود. نمایشگاه نساجی مسکو (Inlegmash)  مهم‌ترین گردهمایی متخصصان مهندسی نساجی از سراسر جهان است. این رویداد تنها نمایشگاه در روسیه است که تمام ماشین‌آلات جدید این صنعت را در برمی‌گیرد و فرصتی منحصربه‌فرد برای مشاهده تجهیزات در حال کار به شمار می‌آید. باسابقه ٤٠ سال برگزاری، سازندگان و تولیدکنندگان برجسته تجهیزات از کشورهای اتریش، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، چین، جمهوری کره، روسیه، ترکیه، فرانسه، ژاپن و بسیاری از کشورها به این نمایشگاه جذب می‌شوند.

نمایشگاه دکوراسیون داخلی قزاقستان 

این رویداد از  ۲۵ لغایت ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می‌شو.  نمایشگاه دکوراسیون داخلی قزاقستان معتبرترین و جامع‌ترین نمایشگاه منسوجات خانگی، منسوجات و صنایع‌دستی در خاک قزاقستان است. این نمایشگاه فرصتی طلایی برای تبلیغ همه محصولات خانگی، دکوراسیون و محصولات طراحی داخلی را از طریق نمایندگان عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان، واردکنندگان و مغازه‌های خرده‌فروشی محلی، منطقه آسیای میانه به ارمغان می‌آورد.