سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بی‌شک مقوله مد و لباس، جزء جدایی‌ناپذیر از فرهنگ‌عامه است و هر جا که سخن از توجه به فرهنگ قومیت‌های متنوع در ایران و جهان به میان آید، موضوع پوشش در صدر تمامی عناوین می‌ایستد.

ازاین‌رو یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه در روند برگزاری چهاردهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، توجه به انواع سوزن‌دوزی‌ها، پارچه‌بافی‌ها و دوخت‌های سنتی نواحی مختلف کشور خواهد بود.

به گفته احمد تجری،  با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و در راستای اهمیت جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین، این جشنواره در سال جاری به‌صورت مجازی و با تأکید بر تولید محتوا از برنامه‌های اجرایی ادوار گذشته این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، تولید محتوای مناسب در انواع مختلف، برگزاری نمایشگاه مجازی، برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی مرتبط، برگزاری مسابقات آنلاین ازجمله برنامه‌های این دوره از جشنواره عنوان کرده است.

جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین در استان گلستان نخستین بار در سال ۱۳۸۴ برگزار و پس‌ازآن در تقویم مناسبت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سابق به نام استان گلستان ثبت و درج شد و با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم و مسئولین تاکنون در سیزده دوره برگزارشده است.

حضور و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایران‌زمین و اجرای برنامه‌های بومی محلی شامل پوشش اقوام، موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک، آداب‌ و رسوم و سوغات در قالب جشنواره، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات و ایجاد سیاه‌چادر عشایر و اقوام مختلف  و برپایی سازه‌های سنتی روستایی برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و حضور کشورهای آسیای میانه، برگزاری مسابقات، برنامه‌های علمی و برگزاری تور یک‌روزه معرفی استان برای سفرا و خبرنگاران بین‌المللی ازجمله برنامه‌های اجرایی این رویداد در ادوار گذشته بوده است.