سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از اقدامات اخیر شهرداری هشتگرد، تأسیس نخستین فرهنگسرا با عنوان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی بوده است که می‌تواند مقدمه‌ای بر تداوم اجرای این طرح به همت شهرداری‌ها در مناطق مختلف کشور باشد.

تأثیر مراکز فرهنگی به‌ویژه فرهنگسراها بر بهبود وضعیت فرهنگی جامعه امری انکارناپذیر است و به‌سادگی می‌توان با توجه به سرانه‌های فضاهای فرهنگی در شهرهای کشور به این نکته دست ‌یافت که میزان فضاهای فرهنگی موجود در شهرهای ایران به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

به‌طورکلی مجموعه‌های فرهنگی با ایجاد فرصت‌های گذران اوقات فراغت درواقع پاسخگوی سه مسئله مهم آموزش مستقیم، آموزش غیرمستقیم  و ایجاد فرصت کسب مهارت در راستای ارتقاء ذهنی و فرهنگی افراد و ایجاد روحیه نشاط است.

حال‌آنکه در دوران شیوه ویروس کرونا که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شکل تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده است، انجام چنین اقداماتی همچون تأسیس فرهنگسرا با عنوان تخصصی صنایع‌ دستی در استان البرز به‌طور مستقیم با جریانات فرهنگی، هنر و اقتصادی کشور همراه است می‌تواند نقش بسزایی در افزایش روحیه امیدواری در میان آحاد جامعه داشته باشد.

علیرضا طهماسبی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ساوجبلاغ، روز سه‌شنبه بیستم آبان‌ ضمن اعلام خبر راه‌اندازی نخستین فرهنگسرای صنایع‌ دستی باهدف گسترش و آموزش رشته‌های گوناگون صنایع‌ دستی اذعان داشته است که در راستای تعامل و همکاری این اداره کل با شهرداری هشتگرد مقرر شد نخستین فرهنگسرای صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی راه‌اندازی و با توجه به اهمیت نقش آموزش در سطوح مختلف و باهدف ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، این طرح عملیاتی شود.

به گفته طهماسبی، دوره‌های آموزشی با حضور مربیان و استادان برجسته در رشته‌های چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، معرق، منبت و غیره با برنامه‌ریزی‌های مدون برگزار خواهد شد. در این فرهنگسرا همچنین نمایشگاهی از آثار هنرمندان و هنرجویان برپا می‌شود تا ضمن افزایش انگیزه، چرخ اقتصادی فعالیت این قشر را به حرکت آورده و در ادامه، موجب پویایی و نشاط در این منطقه شود.