سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرزانه قاسمی تولیدکننده محصولات حجاب و عفاف با برند "حجاب‌سرا" درباره روند فعالیت‌های مجموعه خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بالغ‌ بر 20 است که در این عرصه فعالیت داشته‌ام و همواره تلاش کردم در کارگاه خود، عده‌ای از بانوان سرپرست خانوار را گرد هم آورده و بنا به نیازسنجی، شعب و فروشگاه‌های مجموعه خود را با محصولاتی بروز و کاربردی برای مخاطبان مهیا سازیم.

قاسمی درباره وضعیت تولید در شرایط متأثر از کرونا و نوسانات نرخ ارز اظهار داشت: چرخ‌های کارگاه تولیدی من که بالغ‌بر 20 سال برای تولید محصولات عفاف و حجاب می‌چرخیدند، اکنون به دلیل نبود مواد اولیه و ملزومات در این بخش تنها به خدمت تولید ماسک و گان درآمده‌اند.

او با ابراز ناراحتی از گرانی بی‌سابقه پارچه به‌ویژه پارچه چادر مشکی در کشور اذعان داشت: در شرایط فعلی که سخت‌افزار تولید در کارگاه‌های تولیدی با رکود مواجه شده‌اند، تنها راه برون‌رفت از وضعیت موجود، حمایت از تولیدکنندگان در بحث تأمین مواد اولیه است درحالی‌که بارها و بارها برای این منظور، مکاتباتی با بخش‌های مختلف انجام داده‌ام اما همگی بی‌نتیجه بوده‌اند.

این فعال حوزه تولید محصولات عفاف و حجاب افزود: در ادامه این روند، تمام فروشگاه‌ها و شعب عرضه محصولاتمان در سراسر کشور تعطیل شده و دوسوم از کارکنان مجموعه، شغل خود را از دست داده‌اند.

قاسمی با تأکید بر این که تحقق شعار، مستلزم حمایت از تولید در مسیر حمایت از تولیدکنندگان است، اظهار داشت: تولیدکننده وقتی سرمایه‌ای برای تأمین مواد اولیه تولید نداشته باشد، در عمل ورشکسته شده است و ورشکستگی یک تولیدکننده به معنای بی‌کار شدن جمع کثیری از افراد و مضاعف شدن مشکلات اقتصادی خانواده‌ها است.

او گفت: در چنین شرایطی، با فراهم شدن فرصت اشتغال برای هرکدام از اعضای خانواده به‌ویژه در کارگاه‌های تولیدی، می‌توان ردپای کودکان کار را در کارگاه‌های تولید ماسک جستجو کرد که تداوم این روند، تأثیرات منفی بسزایی در روح و روان این گروه سنی حساس خواهد داشت.