سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هر سال و با فرا رسیدن فصل سرما، انتخاب لباس‌ و سبک پوشش، یکی از موضوعات مهم بحث در محافل مختلف است و از همین رو، برندهای مختلف با معرفی طرح‌ها و ترندهای جدید تلاش می‌کنند توجه بازارهای جهانی پوشاک را به سمت خود جلب کنند.

از ترند شدن آستین‌های پفی، صندل و کفش‌های مربعی و رونق طراحی‌های متنوع برای کت و شلوار بهار و تابستان امسال اگر بگذریم، به نظر می‌رسد برای پاییز و زمستان سال ۲۰۲۰، بوت‌ها و چکمه‌های زمخت و بزرگ با پاشنه و لژهای بزرگ و پهن که در اصطلاح تخصصی مد و استایل به آن‌ها "چانکی بوت" گفته می‌شود، محبوب و ترند شوند. مزیت بسیار مهم چانکی بوت‌ها این است که هم با انواع شلوار جین و پارچه‌ای و کتان ست می‌شوند و هم با انواع دامن و پیراهن.

مایکل کورس طراح مد آمریکایی می‌گوید برای دوری از افسردگی پاییزی، رنگ قرمز پیشنهاد مناسبی برای پوشیدنی‌ها در این فصل است.

همگان با دیدن رنگ قرمز و شرابی در پاییز غریبه نیستند و این رنگ برای سال‌های سال پایه ثابت فصل پاییز بوده است. احتمالاً تا اینجای سال 99 طیف وسیعی از انواع رنگ قرمز را مشاهده کرده‌ باشید زیرا این رنگ جزء رنگ‌های ترند تابستان 99 هم بوده است. اما در فصل پاییز، توجه همه به سمت رنگ قرمز شرابی معطوف شده است.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ استفاده از تور و پارچه قلاب‌بافی شده در لباس‌های طراحی‌شده بسیاری از برندهای معروف دیده شود. لباس‌های سبک رافل هم که همان لباس‌های سبک دهه ۸۰ هستند با یقه‌های طراحی‌شده با گیپور و چین و آستین‌های کلوش و چین‌دار هم از ترندهای پاییز 2020 است.

آبی آسمانی سیر هم که از رنگ‌های تابستان 99 بود در فصل پاییز به سمت طیف‌های تیره‌تری از آبی پیش می‌رود. رنگ پاییز 99 آبی متوسط است؛ نه روشن و نه تیره.

اگر کارهای جدید سال 2020 طراحان مد و فشن را دنبال کرده باشید، می‌دانید که بسیاری شرکت‌های معروف مانند برند ایزابل مارانت و دیور به رنگ‌های عاجی و استخوانی توجه ویژه‌ای داشته‌اند. دو رنگ عاجی و استخوانی دو طیف از رنگ سفید هستند که در فهرست رنگ‌های پاییز 99 قرار دارند.