سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فراخوان چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌ دستی ۲۰۲۰ چندی پیش با محوریت موضوع بحران ناشی از ویروس کووید ۱۹ منتشر شده و قرار است این ‌رویداد به‌زودی برگزار شود.

جایزه بین‌المللی صنایع‌ دستی از سال 2017 آغاز به کار کرده و طی سه سال گذشته، شاهد مشارکت بیش از ۶۰ کشور با بیش از هزار شرکت‌کننده از کشورهای مختلف جهان بوده است.

هنرمند سال صنایع‌ دستی (همه هنرمندان صنایع‌ دستی و هنر صنعتگران)، طراح سال صنایع‌ دستی باسابقه و تازه‌کار (طراح باسابقه دارای حداقل ۱۰ سال سابقه فعالیت و طراح تازه‌کار دارای حداقل سه سال سابقه مرتبط)، برند سال صنایع‌ دستی (برند یا شرکتی که پنج سال از ثبت یا احداث آن گذشته باشد و صرفاً در بخش صنایع‌ دستی فعالیت کند)، استاد سال صنایع‌ دستی (برندگان جوایز ملی و بین‌المللی با حداقل ۲۰ سال تجربه در بخش صنایع‌ دستی)، مؤسسه / آکادمی سال صنایع‌ دستی (مؤسسات، مدرسه‌ها و دانشگاه‌های ملی که توسط دولت یک کشور، مهم شناخته شده‌اند و حداقل ۱۰ سال در زمینه ارائه برنامه‌ها و دوره‌هایی در حوزه صنایع‌ دستی و یا طراحی صنایع‌ دستی تجربه دارند)، شخص مهم سال (مشارکت فردی در توسعه بخش صنایع‌ دستی)، برندگان جوایز ملی و بین‌المللی (با حداقل ۱۰ سال تجربه در بخش صنایع‌ دستی و نیز با سابقه مهارت در توسعه کلی صنایع‌ دستی) و روستای سال، از مهم‌ترین بخش‌های این رقابت بین‌المللی هستند.

ارائه درخواست از ۱۵ سپتامبر تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹) امکان‌پذیر است، داوری نهایی ۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود، نامزدهای برگزیده ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آذر ۱۳۹۹)، برندگان جوایز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آذر ۱۳۹۹) اعلام می‌شوند و جوایز در هفته صنایع‌ دستی هند ۲۰۲۱ که تاریخ آن بعداً اعلام خواهد شد، اهدا می‌شوند.

متقاضیان باید ۱۸ سال یا بالاتر باشند و شرکت در این رقابت برای تمام طراحان و هنرمندان صنایع‌ دستی حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای نامزد از هر کشوری، درصورتی‌که معیارهای شروط فوق را احراز کرده باشند، آزاد است.

هنرمندان صنایع‌ دستی و طراحان همچنین می‌توانند با ارسال نامه به آدرس ایمیل‌های info@craflvillage.org.in و یا siddharth۰۲۰۶۹۱@gmail.com فرم درخواست را دریافت کنند. پس از دریافت تقاضا، فرم درخواست طبق شرایط و ضوابط از طریق ایمیل ارسال می‌شود. در ایمیل تأیید سه عکس از آثار خواسته می‌شود که عکس‌ها باید در فرمت JPG و در ابعاد تقریبی ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل باشد.

انتخاب توسط هیئت‌داوران ذی‌صلاح انجام می‌شود تا از بالاترین سطح خلاقیت، اصالت، تکنیک تولید و کیفیت هنری اطمینان حاصل شود. البته تمامی هنرمندان و طراحان نامزد می‌توانند در مراسم اهدای جوایز شرکت کنند.