سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بنیامین اسلامی مدیرعامل برند الیاف طبیعی "آندیا" درباره روند طراحی و تولید محصولات ویژه ماه محرم در سال متأثر از ویروس کرونا و نوسانات نرخ ارز به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همواره در تمامی سال‌های فعالیت ما، پیک کاری و فروش محصولاتشان، مربوط به ماه محرم و ویژه‌برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی است که از یک هفته پس از تعطیلات نوروز، این جریان رقم می‌خورد و امسال نیز از این قاعده مستثنا نبود.

اسلامی تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که طی سال‌های اخیر در جریان تولید محصول ویژه محرم در نظر گرفته‌ایم، نوآوری و استفاده از طرح‌های بدیع بوده است اما از آنجا که محصولات برند آندیا به‌سادگی معروف هستند، تمایلی برای استفاده از نمادها و نشانه‌های خاص و به تبع آن ترندسازی نداشته‌ایم.

او با اشاره به برپایی نمایشگاه در سال‌های اخیر و انتخاب محصولات مجموعه خود به‌عنوان کاربردی‌ترین محصولات در دوره اظهار داشت: هرچند که می‌توان بهره بهتری از این دست رویدادها گرفت اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از نمایشگاه لباس عاشورایی به‌عنوان یک رخداد فرهنگی و هنری بهره‌برداری کرده و در ادامه مجموعه‌های موفق را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهیم.

اسلامی در ادامه به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: به هر روی نمی‌توان منکر تبعات منفی شیوع این بیماری در حوزه کاری ما شد، اما واقعیت آن است که بیش از کرونا، شرایط بد اقتصادی و تحریم‌ها هستند که آسیب جدی به هنر صنعت مد و لباس وارد کرده‌اند.

او، مشکل تأمین مواد اولیه در شرایط کنونی را، بزرگ‌ترین مشکل خود و همکارانش در سال جدید برشمرد و اذعان داشت: در چنین شرایطی، مسئله تولید دچار بحران می‌شود و از سویی دیگر، نبود کنترل بر نوسانات نرخ ارز نمی‌تواند مسیری هموار برای رونق و یا جهش تولید ایجاد کند.