به گزارش هنرآنلاین، مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره مد و لباس "سی‌پال" تا پایان مهرماه 99 اعلام‌شده است. تحقیقاتی در خصوص ارتباط مد و معماری برای طراحی آثار در کانال تلگرام و سایت جشنواره "سی‌پال" به نشانی برای علاقه‌مندان منتشرشده است.

مشروح فراخوان به شرح زیر است:

"سی‌پال" با عنوان اولین جشنواره مد و لباس اینترنتی ایران، سومین دوره خود را در سال 99 در روزهای درون کرونا برگزار می‌کند. این جشنواره با محوریت حمایت از تولید ملی و طراحان مد در دو سال گذشته میزبان بیش از 8000 اثر ارزنده از سراسر ایران بود. در سال 99 شرایط پسا کرونا نوید رونق تولید ملی و تقویت تشکل‌های کوچک کسب‌وکار را می‌دهد. "سی‌پال" شانه‌به‌شانه یکایک خانواده بزرگ خود سومین دوره جشنواره را مزین به ارزنده‌ترین آثار فعالان مد سراسر ایران می‌گرداند.

"مد و معماری" موضوع سومین جشنواره مد و لباس "سی‌پال"

 معماری هنر دیرینه بشر با تمایل به یکجانشینی و پدیده زندگی شهری آینه شکوه و زیبایی و نمایی از تمدن بشر در جای‌جای جهان است. آینه‌ای که گرد زندگی صنعتی بر آن زنگار بسته است. معماری در بنیان و پی‌ریزی خود شباهت‌های زیادی با مد دارد که این نقطه اتصال دست‌مایه طراحان زیادی در جهان و پیدایش آثاری ارزنده‌ای اعم از طراحی لباس، زیور، اکسسوری، کفش و کیف گردیده. انتخاب موضوع مد و معماری در سومین جشنواره "سی‌پال" در راستای اقتباس از آثار فاخر معماری ایران و جهان باعث غنای آثار جشنواره سوم خواهد شد.

اهداف سومین دوره  جشنواره:

ایجاد فرصتی برای رقابت سالم و ارتقا کیفی آثار طراحان

توسعه کسب‌وکارهای خرد مد و لباس بر مبنای فناوری

 حمایت از تولید ملی و فرصت سازی برای توسعه صادرات

هم‌افزایی، همکاری و مشارکت فعلان مد و لباس کشور

بسترسازی برای آموزش و رشد طراحان مستعد

ایجاد زمینه مطالعه، تحقیق و پژوهش در بخش فرهنگ ایرانی

آشنایی جامعه با طراحان ایرانی و تأثیر بر بهبود فرهنگ پوشش

بخش‌های ارائه اثر و شرکت در سومین جشنواره مد و لباس "سی‌پال":

طراحی لباس؛ اثر تولیدشده / تصویرگری

طراحی پارچه؛ اثر تولیدشده / تصویرگری

پارچه سازی؛ اثر تولیدشده / تصویرگری

رودوزی؛ اثر تولیدشده

طراحی کفش و کیف؛ اثر تولیدشده / تصویرگری

 طراحی زیورآلات و جواهرات؛ اثر تولیدشده / تصویرگری

 اکسسوری؛ اثر تولیدشده /تصویرگری

استایل؛ اثر تولیدشده /تصویرگری

عکاسی

مد و مد نویسی؛ ( مقالات و پایان‌نامه‌ها، کتاب / ...)

کسب‌وکارهای فناورانه؛ استارتاپها / اپلیکیشن/ شتاب‌دهندگان و...

نحوه ارائه آثار به سومین جشنواره مد و لباس "سی‌پال":

کلیه آثار در دو بخش مد و معماری (موضوع جشنواره) و نگاه آزاد (موضوع آزاد) در سومین جشنواره "سی‌پال" حضور خواهند داشت.

جشنواره در دو بخش رقابتی و نمایشی برگزار می‌شود.

الف/ در بخش رقابتی؛ کلیه آثار در مرحله نخست از طریق سایت جشنواره دریافت که در قالب عکس به همراه شناسنامه اثر بررسی و داوری شده و در مرحله بعد آثار از طریق پست ارسال و داوری بصری (دیدن) توسط هیئت‌داوران انجام و آثار منتخب به بخش نمایش، معرفی می‌شوند در مرحله نهایی از بین آثار منتخبین برگزیده و در مراسم  اختتامیه اعلام و از ایشان تقدیر خواهد شد.

ب/ در بخش نمایش؛ آثار هنرمندان و طراحان پیشکسوت یا نوآور، نخست از طریق سایت جشنواره که در قالب عکس و شناسنامه اثر ارسال‌شده بررسی و در مرحله بعد آثار ارسال‌شده از طریق پست، بازبینی و جهت نمایش انتخاب می‌شوند. هزینه نمایش آثار بعد انتخاب و به نسبت تعداد آن اعلام خواهد شد.

ج/ به دلیل شرایط کرونا و برگزاری بخش عمده‌ای از جشنواره به شکل مجازی، ارسال عکس هنری و حرفه‌ای از اثر، الزامی است. بدیهی است عکس اثر ارسال‌شده در بخش عکاسی جشنواره نیز قابل ثبت است.

کلیه آثار جشنواره می‌تواند در قالب مجموعه (کالکشن) و یا تک اثر ارائه و داوری و سپس به بخش نمایش راه یابد.

کلیه آثار به انتخاب شخص صاحب اثر در دو بخش حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای داوری و برگزیده می‌شود.

توضیح: این امر برای سهولت در داوری همچنین ایجاد امتیازی برای نیمه‌حرفه‌ای ها که اثرشان با آثار حرفه‌ای‌ها که تجربه بیشتری دارند مقایسه نشود و از طرفی آثار حرفه‌ای‌ها با انتظار بیشتری از اثر آنان  که  تخصص و تجربه  بالفعلی در آن نهفته است داوری و گزینش شود. دانشجویان و هنرجویان می‌توانند آثارشان را در بخش نیمه‌حرفه‌ای ارائه دهند.

نوجوانان و دانشجویان در بخش اختصاصی با عنوان نوجوانان و دانشجویان شرکت خواهند کرد. این بخش با توجه به سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بر روی جوانان و نوجوانان و هدایت و حمایت آن‌ها ایجادشده است.

کلیه آثار جشنواره در قالب رویکرد سبک گرایانه (انتخاب سبک و استایل های جهانی) طراحی و تولید خواهد شد.

توجه: انتخاب سبک و المان‌های آن نباید بافرهنگ پوشش اجتماعی و شئونات اسلامی مغایرت داشته باشد.

سبک و استایل شامل: کژوال/آونگارد/هنری / کلاسیک / سنتی / مفهومی / وینتیج/ بوهو/مینیمال/ شیک/ هیپی/ تام بوی و…

نکته: توضیح و تشریح استفاده از سبک و استایل در شناسنامه اثر باید قید شود.

بخش مفهومی: شرکت در جشنواره در هریک از بخش‌های آن می‌تواند در قالب هنر مفهومی (کانسپت چوال آرت) ارائه گردد و در همان بخش داوری و انتخاب می‌شود و به بخش نمایش راه می‌یابد.

کلیه شرکت‌کنندگان در سومین جشنواره "سی‌پال" باید فرم شرکت در جشنواره را با انتخاب موارد ذیل کامل نموده و با رعایت نکات مدنظر داوران امکان دسته‌بندی و گزینش تخصصی‌ آثار را فراهم آورند.

انتخاب قالب اثر: لباس / کفش / کیف/ زیورآلات / اکسسوری / استایل / عکاسی/ طراحی پارچه و پارچه سازی/ رودوزی/ نقد نویسی و مقالات و پایان‌نامه‌ها/ کسب‌وکارهای فناورانه

انتخاب موضوع اثر: مد و معماری / آزاد

انتخاب بخش جشنواره: رقابتی / نمایشی

انتخاب بررسی تخصصی: حرفه‌ای / نیمه‌حرفه‌ای

انتخاب در نگاه نو؛ نوجوان / دانشجو

انتخاب خاستگاه اثر: تک اثر / کالکشن

انتخاب رویکرد اثر: تصویرگری / اثر تولیدشده

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام و سایت جشنواره "سی‌پال" مراجعه کرده و یا با شماره‌های 09337454619 و 02188850503 تماس بگیرند.