سرویس مد و لباس هنر آنلاین: رشد روز افزون صنعت مد و لباس، نیازمند نگاه کارشناسی و کیفی به فرایند طراحی تا تولید بوده و این مهم جز با به‌کارگیری نیروهای خلاق و توانمند در این حوزه قابل دسترس نخواهد بود.

در فرایند تولید پوشاک در کشور ما بعضاً به دلیل نگاه‌های غیر علمی و صرفاً سنتی، بیشتر فعالیت‌های این حوزه توسط نیروهای تجربی انجام و از حضور فارغ‌التحصیلان این رشته کمتر بهره‌مند می‌شود.

توجه به واژه‌های کیفیت، توسعه برند و مطالعه و شناخت بازار تجاری پوشاک بیشتر در غالب واحدهای دانشگاهی به فراگیران حوزه مد و لباس معرفی و پس از ورود به بازار کار فارغ‌التحصیلان، تحت تأثیر فرایندهای سنتی کار قرارگرفته و از توان این گروه در صنعت مد و لباس بخوبی بهره‌برداری نمی‌شود.

دغدغه حاضر و ضرورت توجه به این موضوع منجر به اقدام مشترکی با حضور مدیریت اتحادیه‌های مرتبط پوشاک استان البرز، خوشه پوشاک استان البرز، کارگروه مد و لباس اداره کل ارشاد و مجموعه تولید و پخش هما به‌منظور اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس شد که با استقبال قابل توجه فارغ‌التحصیلان مد و لباس قرارگرفت و بیش از 250 نفر در این فرایند ثبت نام کردند.

اطلاع‌رسانی و آزمون جذب فارغ‌التحصیلان در گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی و تاکنون در دو نوبت در تیر و مرداد 1399 در گروه‌های 20 نفری در مرکز تولید و پخش هما برگزار شده و تا 10 مرداد سال جاری از تمام درخواست‌کنندگان آزمون مذکور به عمل خواهد آمد.

هدف از این اقدام، شناسایی قابلیت‌ها و ارتقاء توانمندی فارغ‌التحصیلان و پرورش این گروه جهت به‌کارگیری در حوزه‌های تولید و دوخت تجاری است. آشنایی این گروه از نخبگان با واژه‌های کیفیت، مدلینگ، برند و ساختارهای دوخت علمی منجر به به‌کارگیری یافته‌های دانشگاهی در کنار فعالیت‌های کارگاهی شده و حرکت نوینی را در این راستا رقم خواهد زد.

با شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی این گروه، در صدد ارتقاء آموزش و توسعه مهارت‌های کارگاهی فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس اقدام نموده و با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی نیروهای مستعد در جهت به‌کارگیری در حوزه تولید به نفع کارگاه‌های متقاضی اقدام خواهد شد.

هم‌زمان با برگزاری آزمون و شناسایی استعدادها، بلافاصله برنامه‌های آموزش کاربردی تدوین و توسعه مهارت‌های تکنیکی انجام می‌شود.

این آموزش‌ها از ایده پردازی و طراحی تا فرایند تولید و فروش پوشاک برنامه‌ریزی و در کنار آموزش‌ها، فعالیت کارگاهی انجام می‌شود.