به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب هم‌زمان با برگزاری هفتمین جشنواره استانی و یکصد و پانزدهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در استان مرکزی برگزار شد.

وی افزود: هفتمین جشنواره استانی و یکصد و پانزدهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی با حضور ۱۶۱ اثر از استان‌های مرکزی، قم، تهران، همدان و البرز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و همکاری انجمن مد و لباس استان مرکزی برگزار شد.

دانشی ادامه داد: آثار رسیده با حمایت کارگاه ساماندهی مد و لباس کشور نوزدهم تیرماه ۱۳۹۹ مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت‌های پیش‌آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایشگاه هفته عفاف و حجاب از تعدادی از آثار این جشنواره از بیست و چهارم تا بیست و ششم تیرماه در محل استانداری مرکزی دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: پس از عادی شدن شرایط موجود و هماهنگی با ستاد پدافند زیستی استان نتایج  داوری جشنواره اعلام و طی مراسمی از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

دانشی ادامه داد: از تعداد ۱۶۱ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد ۸۸ اثر مربوط به بخش مانتو اجتماع و کاربردی، ۲۲ اثر لباس عاشورایی، ۱۰ اثر چادر اجتماع،  ۲۰ اثر پوشاک مدارس، ۲ عدد کادر درمان و ۴ کالکشن که (مجموع ۱۵ اثر) است.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا گفت: از مجموع آثار رسیده به هفتمین جشنواره استانی و یکصد و پانزدهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در استان مرکزی  تعداد ۳۵ اثر به مناسبت هفته دفاع و حجاب در این نمایشگاه به نمایش درآمدهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:  لباس‌های این جشنواره با الهام از المان‌های اسلامی ایرانی طراحی شده است.

 وی ادامه داد: لباس‌های  عاشورایی از المان‌های عاشورا، چادرها برای راحتی بانوان و حفظ پوشش بهتر از نمادهای اسلامی ایران،  لباس مدارس با طراحی بسیار شاد و مناسب دانش آموزان طبق سند چشم‌انداز آموزش‌وپرورش، مانتوهای اجتماع و کاربردی با نمادهای اسلامی ایرانی طراحی‌شده‌اند.

 او گفت: در طراحی این لباس‌ها  از سوزن‌دوزی بلوچ، فرش ساروق،  مجموعه نارنجستان قوام شیراز،  ساحل دریا، ستون‌های خورهه محلات،  موزه مفاخر، حمام چهارفصل میدان شهدا،  بازار سرپوشیده،  بازار مسگرها سرای کاشانی و سردرب بازار اراک،  سوزن‌دوزی‌های سنتی ایران و نقاشی روی پارچه‌ها و خوشنویسی الهام گرفته شده است.