سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شاید که نه، قطعاً ثبات نرخ ارز، بهترین اتفاق ممکن در جریان واردات قانونی مواد و محصولاتی است که به هر دلیل در کشورمان یافت نمی‌شود.

نکته اینجاست که از سال ۱۳۹۷ و با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه کشورمان و پس از افزایش بی‌رویه نرخ ارز، این روزها نرخ دلار و یورو به‌یک‌باره روند صعودی گرفته و وارد کانال ۲۰ هزار تومان شده است.

حال‌آنکه هم‌زمان با افزایش بی‌رویه نرخ ارز در روزهای نخست تابستان، زمزمه‌هایی مبنی بر اختصاص ارز نیمایی برای فعالان صنعت نساجی و پوشاک به گوش می‌رسد.

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از آغاز تخصیص ارز نیما برای واردات مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان صنعت نساجی و پوشاک خبر داده و گفته اختصاص ارز نیما به صنایع نساجی و پوشاک آغازشده که این ارز بیشتر صرف واردات الیاف نساجی به‌عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه در تولید منسوجات می‌شود.

به گفته مجید نامی، این الیاف بیشتر شامل الیاف پنبه، الیاف آکریلیک و ویسکوز می‌شود که برای صنعت نساجی و پوشاک استفاده می‌شود و البته ارز نیما به واردات ماشین‌آلات موردنیاز کارخانه‌ها نیز اختصاص می‌یابد.

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با فارس اذعان داشته است که نیاز ارزی برای تأمین ماشین‌آلات و بازسازی کارخانه‌های نساجی تا چند سال پیش از طریق وام ارزی چهار درصد تأمین می‌شد که بسیاری از شرکت‌ها توانستند با استفاده از آن رشد کنند.