سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی ملکی از فعالان عرصه تولید و توزیع محصولات عفاف و حجاب و مدیرعامل برند نرسا درباره برپایی اولین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب در پی شیوع ویروس کرونا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از آنجا که این رخداد برای نخستین بار در این عرصه رقم خورد، ما را با موضوعاتی درگیر کرد که بخشی از آن به نبود زیرساخت‌های اصولی در حوزه فناورانه و دیجیتال بازمی‌گشت.

او تصریح کرد: بر این اساس، حتی پس از افتتاحیه این رویداد نیز ما همچنان باید با مراجعه به سامانه اینترنتی نمایشگاه در مسیر بارگذاری تصاویر و اطلاعات محصولات اقدام می‌کردیم که بعضاً مشکلاتی همچون کندی سرعت اینترنت و قطعی سایت، فعالیت ما را به تعویق می‌انداخت.

ملکی در ادامه بر لزوم خودکفایی انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در امر طراحی و ارائه سامانه عرصه و فروش محصولات در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از نکات قابل‌تأمل در این دوره این بود که یک شرکت استارت آپی در مسیر عرضه و نمایش این محصولات گام برداشت که شاید در بدو امر حرکتی درخور توجه باشد اما به‌زعم من، شیوه ایده‌آل برای این دست رخدادها این است که مدیریت امر از صفر تا صد در اختیار انجمن قرار گیرد و درنتیجه عواید مادی و معنوی این جریانات به شکل تمام و کمال، نصیب فعالان حوزه عفاف و حجاب شود.

این تولیدکننده اذعان داشت: به‌طور مثال به دلیل استفاده از این سامانه و مدیریت آن توسط افرادی خارج از مجموعه انجمن، قیمت محصولات با 9 درصد ارزش‌افزوده عرضه شدند هرچند که باوجود تخفیف‌های در نظر گرفته‌شده، همین رقم نیز برای مصرف‌کنندگان به‌شدت مقرون‌به‌صرفه است.

ملکی در ادامه به موضوع لزوم برپایی نمایشگاه دائمی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد نمایشگاه دائمی جهت عرضه و فروش محصولات عفاف و حجاب باشیم چراکه بحران‌ها و مسائلی همچون کرونا و امثال آن سبب شده است که مردم تمایل بسیاری برای خرید از سامانه‌های آنلاین و اینترنتی داشته باشند و فراهم آوردن چنین ظرفیتی می‌تواند یکی از مهم‌ترین راهکارهای حمایتی از فعالان حوزه عفاف و حجاب باشد.

این فعال حوزه عفاف و حجاب به فروش قابل‌قبول محصولات عرضه‌شده روی سامانه نمایشگاه مجازی اشاره و تصریح کرد: این شیوه مکمل بسیار خوبی برای فروش محصولات در سطح بازار است و چه‌بسا کرونا سبب شده است که افراد بسیاری از شیوه‌های خرید سنتی به این شیوه تمایل پیدا کنند.

مدیرعامل برند محصولات عفاف و حجاب نرسا درباره فعالیت‌های این مجموعه در دوران کرونا نیز گفت: از همان روزهای ابتدایی تلاش کردیم که نقش خود را برای مقابله هر چه‌بهتر هم‌وطنانمان با این بحران ایفا کنیم و بالغ‌ بر 60 هزار ماسک بهداشتی را به شکل رایگان در اختیار مردم قرار دادیم.