به گزارش هنرآنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، قاسم کاظمی امروز 17 خرداد 99 گفت:به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، کارگاه تولیدی و آموزشی روستایی زنان سرپرست خانوار روستای ریحان در خمین افتتاح می‌شود. فعالیت این کارگاه تولیدی و آموزشی برای ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و ۳۰  نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرده و از 20 خرداد نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او افزود: هر محصول صنایع‌دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع‌دستی علاوه بر ارزآوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.

معاون صنایع‌دستی مرکزی از معرفی و آموزش یکی از رشته‌های صنایع‌دستی شاخص استان از طریق اینستاگرام خبر داد و گفت:این برنامه در روز جهانی صنایع‌دستی به آدرس اینستاگرام اداره‌کل https://instagram.com/markazi_cthh  روز 20 خردادماه ساعت 21 به صورت زنده پخش خواهد شد .

او افزود: برگزاری مراسم تکریم از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و گل‌باران مقبره استاد یاری از هنرمندان صنایع‌دستی استان از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است.

کاظمی اظهار کرد: همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی در بافت تاریخی بازار اراک، سرای کاشانی (خانم نوران نراقی عراقی) نیز انجام خواهد شد.

او ادامه داد: افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی و نگارخانه خصوصی سرو در اراک و همچنین نمایشگاه ترویجی صنایع‌دستی در نگارخانه استاد واشقانی با هدف ترویج و توسعه صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های این هفته است.