به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب ماه مبارک رمضان، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران درباره فروش آنلاین محصولات عفاف و حجاب و برگزاری نمایشگاه مجازی در پی شیوع کرونا گفت: با توجه به کاهش فروش محصولات پوشاک، بی‌شک اتخاذ تصمیم فروش آنلاین و استفاده از فن‌آوری‌های نوین در حوزه عفاف و حجاب امری هوشمندانه است که امیدواریم برگزاری نمایشگاه مجازی توسط انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب موجب فروش بیشتر و معرفی تولیدکننده‌های محصولات عفاف و حجاب شود.

شیرازی افزود: پیرو منویات مقام معظم رهبری یکی از دغدغه‌های اتحادیه در طول سال‌های اخیر فرهنگ‌سازی و ترویج پوشش ایرانی- اسلامی است. پوششی که مطابق معیارهای شرع و ازنظر زیبایی مخاطب پسند باشد. اتحادیه صنف پوشاک تهران با شناسایی تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب و تشکیل کارگروهی پیرامون این مسئله در روزهایی که به دلیل کمبود مواد اولیه این بزرگواران دچار مشکل شده بودند، سعی بر کم کردن مشکل کمبود مواد اولیه ازجمله نخ و پارچه را داشت.

او اذعان داشت: اتحادیه پوشاک تهران مانند گذشته از حامیان فرهنگ‌سازی محصولات عفاف و حجاب برای نهادینه کردن ریشه‌های عفاف در بین اقشار مختلف جامعه حمایت می‌کند. فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب برای این صنف از اهمیت زیادی برخوردار است و حتی یک شماره از بولتن خبری خود را به این مسئله و تقدیر از تولیدکنندگان اختصاص دادیم.

شیرازی یادآور شد: اتحادیه از سال 98 با تشکیل کارگروه عفاف و حجاب به سرپرستی دکتر حسن‌پور رئیس بسیج اصناف، بازاریان، نمایندگان و اعضا انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب و جمعی از تولیدکنندگان این حوزه سعی کرده است تا در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با تعامل نزدیک با تولیدکنندگان این محصولات بپردازد.

این فعال صنعت پوشاک گفت: با توجه به خسارت‌های مالی که شرایط کنونی کشور به وجود آورده است، اتحادیه با اطلاع‌رسانی آغاز به کار کردن این نمایشگاه از طریق صفحات مجازی خود از دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان مشاغل هویت‌ساز حمایت کرد.

او بیان کرد: با توجه به تجربیات انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در سال‌های فعالیت، نمایشگاه امسال از تنوع خوبی در محصولات برای جذب مخاطب برخوردار است. به‌هرروی امیدوارم هم‌وطنان با مراجعه به سایت و خرید محصولات از تولیدکننده‌ها حمایت و اجناس را باقیمت مناسب‌تری دریافت کنند و از طرفی انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب بتواند گستره فروش محصولات عفاف و حجاب را در کشور و اقشار مختلف جامعه گسترش دهند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران تصریح کرد: با توجه به این موضوع که ادامه روند شیوع ویروس کرونا غیرقابل‌پیش‌بینی است، در شرایط کنونی جامعه پیشنهاد اتحادیه نه‌تنها به تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات عفاف و حجاب بلکه به صنف و صنعت پوشاک، تمرکز برافزایش دانش تولید روز و استفاده از بازاریابی فروش آنلاین محصولات است.

او افزود: اتحادیه از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در داخل کشور، با انجام مکاتبات گسترده با مسئولین ذی‌ربط، سعی کرده است از فشار ایجادشده بر بستر تولید و فروش پوشاک بکاهد و دغدغه‌ها و پیشنهادات اهالی این صنف و صنعت را به مقامات مسئول منتقل کند و از اعضا حمایت کند.