سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آفاق امیریان از چهره‌های پیشکسوت عرصه صنایع‌دستی و مدرس درباره شرایط حاکم بر این حوزه در پی شیوع ویروس کرونا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: کرونا در نخستین قدم بسیاری از سفرها را لغو کرد و درنتیجه به شکل کاملاً مستقیم، صنعت گردشگری را مورد هجمه قرار داد.

 او تصریح کرد: در عین حال تمام آموزشگاه‌های حوزه صنایع دستی تعطیل شدند و می‌توان گفت در مقطعی هرچند کوتاه به‌یک‌باره فعالیت در این عرصه با رکودی بی‌سابقه مواجه شد.

امیریان با تأکید بر طبقات منفی اقتصادی کرونا بر روند فعالیت فعالان صنایع دستی در سراسر کشور اظهار داشت: در پی شروع کرونا ضربه مهلکی به عرصه صنایع دستی وارد شده و دولت باید در نخستین فرصت به فکر بهبود شرایط موجود باشد چرا که فعالان این صنعت در حال حاضر برای احیای خود نیازمند دریافت وام از سوی دولت هستند.

این چهره فعال عرصه صنایع دستی در ادامه به موضوع رونق آموزش‌های مجازی اشاره کرد و گفت: اما یکی از نکات بارز این جریان، افزایش دوره‌های آموزش مجازی بود و در این میان مدرسان و آموزشگاه‌داران تلاش کردند با برپایی دوره‌های آموزش مجازی و آنلاین اجازه ندهند در مسیر آموزش وقفه طولانی ایجاد شود.

وی افزود: خوشبختانه استقبال از دوره‌های آموزش مجازی بسیار خوب بوده و چه‌بسا از این مسیر سرفصل‌های آموزشی جدید نیز برای هنرجویان تدوین شده است.

امیریان در خاتمه گفت: به هر روی باید در پی یک زندگی مسالمت‌آمیز با کرونا یا هر بحران دیگری که ممکن است در آینده شاهد بود، باشیم، اما دیگر بار تأکید می‌کنم که باید از صنایع دستی کشور در همه حال مراقبت کنیم تا خدایی نکرده بحران کرونا نتواند این عرصه متقدم در ایران را از چرخه فرهنگ، هنر و اقتصاد کشور حذف کند.