به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اولین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب ماه مبارک رمضان، تعداد بازدید از این نمایشگاه که برای حمایت از این رویداد فرهنگی و تولیدکننده‌های حوزه حجاب و عفاف که برای تحقق شعار "مسئله عفاف و حجاب در هیچ شرایطی تعطیلی‌بردار نیست" در حال برگزاری است از مرز 400 هزار نفر عبور کرد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور در شرایط شیوع بیماری کرونا، فن‌آوری‌های نوین به کمک تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب آمدند تا چرخ‌های متوقف صنعت پوشاک را به چرخش درآورد و بالغ بر 700 محصول حوزه عفاف و حجاب را به‌صورت مجازی به مصرف‌کننده‌ها ارائه کنند.

این رویداد در حوزه مد و پوشاک فعالیتی نوآورانه است و توانسته با هم‌افزایی مجموعه‌های فعال در این حوزه اقدام به ایجاد بازاریابی اینترنتی محصولات حوزه حجاب و عفاف کرده است؛ تولیدکننده‌هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند؛ می‌توانند به‌عنوان شرکت خلاق محسوب شوند و از تسهیلاتی که به شرکت‌های خلاق تعلق می‌گیرد استفاده کنند.

در این نمایشگاه 94 شرکت تولید ملزومات حجاب و عفاف ثبت نام کرده‌اند و 80 شرکت داخلی با ارائه محصول به معرفی محصولات و فروش آن‌ها پرداخته‌اند.

نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب ماه مبارک رمضان در پنج بخش چادرهای مهمانی و اجتماع، مانتو و عبایای اسلامی، شال و روسری، لباس‌های کودک و نوجوانان و ملزومات حجاب است. بر اساس سند راهبردی انجمن در این نمایشگاه هر آنچه یک بانوی مسلمان بتواند در اجتماع از آن استفاده کند، موجود است.

نمایشگاه به‌صورت مجازی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در شرایط سخت اقتصادی در کنار هم قرار می‌دهد تا اندکی از آسیب‌هایی که شرایط کنونی به آن‌ها تحمیل کرده است را جبران کند. از طرفی مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند با قیمت مناسب محصولات را بدون حضور واسطه دریافت کنند.

نمایشگاه سعی می‌کند همراه با نظارت و حمایت از تولیدکنندگان حجاب را به‌عنوان کالای فرهنگی با دسترسی بیشتر و قیمت ارزان‌تر به عموم مردم عرضه کند.

در این رویداد شرکت‌هایی که با تأیید انجمن فعالان محصولات عفاف و حجاب و مرکز فناوری رایمون در نمایشگاه عفاف و حجاب رمضان ثبت نام کرده‌اند با موافقت ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان شرکت خلاق معرفی خواهند شد و از تسهیلات این شرکت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ خرداد به پایگاه اینترنتی اولین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب ماه مبارک رمضان www.hijab99.ir مراجعه کنند.