سرویس مد و لباس هنرآنلاین: این روزها و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان به همت انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب که هستیم و بر این اساس، این نمایشگاه مجازی جهت عرضه و فروش محصولات فعالان این بخش از ۲۰ اردیبهشت‌‌ تا ۱۰ خردادماه در پایگاه اینترنتی به نشانی www.hijab99.ir و در بخش‌های چادرهای مهمانی و اجتماع، مانتو، شال و روسری، لباس‌های کودک و نوجوانان و ملزومات حجاب است برپا است.

اسدالله سلیمانی مدیرعامل انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب درباره ضرورت برگزاری این رویداد و شرایط حاکم بر عرصه عفاف و حجاب کشور به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب هر سال در بخش محصولات حجاب نمایشگاه قرآن کریم حضور به هم می‌رساندند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری نمایشگاه در این قالب، پس از ثبت نام ۷۰ برند فعال، اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب کردیم و تلاش شد به نحوی شایسته، نیاز طیف وسیعی از جامعه محجبه کشورمان در ارتباط با این محصولات را از این مسیر مرتفع سازیم.

سلیمانی در ادامه به فعالیت انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در سطح انجمنی فراگیر و کشوری اشاره کرد و گفت: نظر به فراز و نشیب‌هایی که طی دو سال اخیر پشت سر گذاشتیم، تصمیم بر آن شد که با ایجاد تشکلی مردم‌نهاد، حرکت انجمن را در سطح ملی ادامه دهیم و امروز بالغ بر 120 تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب در تهران عضو فعال در انجمن هستند که البته بالغ بر 80 تولیدکننده نیز همچنان به عضویت درنیامده‌اند. در این میان حدود 300 تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب نیز در شهرهای مختلف کشور حضور دارند و خدمات خود را در این بخش ارائه می‌کنند و درمجموع و بر اساس یک برآورد فنی می‌توان گفت که امروز نزدیک به 45 هزار نفر در این رسته فعال هستند.

او با اشاره به تداوم و شدت مشکلات و مسائل عرصه تولید محصولات عفاف و حجاب اذعان داشت: شاید صحبت‌های من برای خیلی‌ها تکراری باشد اما واقعیت این است، وقتی دردی درمان نمی‌شود، همچنان باید برای درمانش تلاش کرد. نکته اینجاست که  ما در نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم؛ کشوری که داعیه پرچم‌داری اسلام ناب محمدی را دارد و کشوری که در حوزه حجاب، هم به لحاظ شرعی و قانونی بانوان و مردان آن مکلف به رعایت موازینی هستند، با این اوصاف تنها بخشی که مغفول مانده و دولت‌ها توجهی به آن نکرده‌اند، همین بحث است.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اظهار داشت: به‌زعم من 40 سال برای قصورهایی که در این حوزه رخ داده است زیاد است. در حوزه محصولات حجاب سالانه 90 میلیون متر مربع پارچه چادر مشکی وارد کشور ما می‌شود و افرادی که حدود شرع و قانونی را رعایت می‌کنند باید هزینه بسیار زیادی را برای خرید این محصول پرداخت کنند. به طوری‌ که در عرصه محصولات نساجی، هیچ کالایی به‌اندازه پارچه چادر مشکی افزایش قیمت نداشته و این یک قصور نابخشودنی در حق بسیاری از بانوان کشورمان است و من به نمایندگی از انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اعلام می‌کنم که به جد، خواهان اختصاص یارانه و ارز دولتی در حوزه پارچه چادر مشکی هستیم.