سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بنا به اعلام اتاق اصناف تهران در راستای راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار در واحدهای صنفی لینک پروتکل‌های بهداشتی اصناف از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

یکی از راه‌های کاهش مواجه و قطع زنجیره تماس رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که بسیاری از شاغلین صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی در معرض بیماری کرونا هستند و محل‌های کسب و کار یکی از اماکن تجمع محسوب می‌شوند که می‌توانند سبب انتقال بیماری گردند و از آنجایی که حفظ سلامت نیروهای کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مقررات ویژه‌ای که از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مواجه متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت اقتصادی و صنایع در نظر گرفته شده است.

امروز سلامت مردم در اولویت بخش تجارت کشور است و این موضوع به تمام اصناف نیز اعلام شده تا در رابطه با رعایت پیش‌شرط‌ها و ضروریات آن، به واحدهای صنفی مرتبط تذکرات جدی داده شود.

به گزارش اتاق اصناف تهران، بازرسان سازمان حمایت، وزارت بهداشت و اتاق اصناف به‌صورت شبانه‌روزی وضعیت سلامت کالاهای تولیدی و توزیعی را رصد و پایش خواهند کرد و در صورت تخطی از ضوابط بهداشتی ابلاغی با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

بر این اساس از اصناف و مراکز صنعتی خواسته شده با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه مجوز بازگشایی بگیرند در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیرقانونی است.

فعالان عرصه مد و لباس به‌ویژه در بخش توزیع نیز می‌توانند از ابتدای اردیبهشت‌ماه ضمن دریافت کد صنفی از سامانه وزارت بهداشت، فعالیت خود را از سر گیرند.