سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره آخرین اخبار از فعالیت‌های این کارگروه در مسیر مبارزه با ویروس کرونا و ارائه خدمات از سوی فعالان این عرصه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برخلاف بسیاری از مشاغل که در ایام نوروز تعطیل بودند، من و سایر همکارانم در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به همراه جامعه فعال و دلسوز مد و لباس، همچنان در حرکتی شبانه‌روزی تلاش کردیم تا نقش خود را در مسیر مبارزه با کرونا به نحوی شایسته ایفا کنیم.

او اذعان داشت: از نخستین ساعات اعلام مشاهده ویروس کرونا در ایران و شیوع آن در سطح گسترده، ستادی با حضور مدیران برندهای مد و لباس و برخی از فعالان بخش صنعت تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ایفای نقش مؤثر در فضای ملتهب به وجود آمده در پی شیوع ویروس به سراسر کشور انجام شد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: در ادامه گروه‌ها به شکل خودجوش و زیر نظر این ستاد، اقدام به برش پارچه‌های مخصوص و دوخت ماسک و گان بهداشتی و البسه پزشکی کرده و محصولات نهایی را به وزارت بهداشت ارسال می‌کردند. در ادامه این محصولات از وزارت بهداشت جهت ایزوله ساختن به سازمان انرژی اتمی تحویل داده می‌شد.

شفاپور تأکید کرد: همکاری این کارگروه با وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی به‌منظور تولید ماسک‌های بهداشتی و گان ویژه کارکنان بیمارستان‌ها و توزیع آن‌ها به سراسر کشور تا به اکنون ادامه دارد و تا هر زمان دیگری که نیاز باشد، نیروهای متعهد و دلسوز حوزه مد و لباس از خدمت‌رسانی بازنمی‌نشینند.

او به ابتلای برخی از کارکنان ستاد و شورای عالی برندها به بیماری کرونا خبر داد و گفت: متأسفانه برخی از دوستان به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه حالشان مساعد است و پس از روزها تلاش برای برش و دوخت ماسک و البسه بهداشتی، این‌روزها را در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به برگزاری جلسه‌ای با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای ستاد فعال مبارزه با کرونا در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور خبر داد و گفت: در این جلسه، وزیر محترم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های فعالان حوزه مد و لباس، نقش آن‌ها را در مسیر به ثمر رساندن فعالیت‌های اجتماعی و بشردوستانه پررنگ دانست.

شفاپور در خاتمه از برگزاری جلسه مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی روز گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه نیز به نقش مثال‌زدنی فعالان حوزه مد و لباس در امر مبارزه با کرونا از سوی معاون محترم امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید شد.