سرویس مد و لباس هنرآنلاین: روزنامه‌نگاری مد، حرفه‌ای چالش‌برانگیز و پرشتاب است که ارائه گزارش راجع به آخرین گرایش‌های فصلی نمایش‌های لباسی و جدیدترین مجموعه‌ها، محصولات جدید، اخبار کلی مد و مصاحبه با طراح آن را در برمی‌گیرد هرچند که این حرفه در ایران به‌شدت مورد غفلت واقع شده است.

در سال‌های اخیر فرصت‌های شغلی حاضر در روزنامه‌نگاری درنتیجه افزایش انتشار عناوین جدید ملی و بین‌المللی همراه با ایجاد فرصت‌هایی در روزنامه‌نگاری آنلاین، رشد چشمگیری داشته است.

یک شغل در حرفه روزنامه‌نگاری دربردارنده پژوهش و نگارش تحلیل و گزارش رویداد جالب توجه و دارای ارزش خبری است و تسلط زبانی و تندنویسی هر دو مهارت کارآمدی در ارتقاء توانایی گزارشگری شماست.

مسیرهای بسیار متفاوتی برای ورود به روزنامه‌نگاری در دسترس است؛ از آموزش در خانه کار برای ناشر تا آموزش رسمی و دانشگاهی دوره‌های تحصیلی بسیاری برای ورود به این عرصه وجود دارند که زمینه برای گزارشگری مصاحبه نگارش و ویرایش دانش نحوه پوشش داستان و شبکه پردازی جهت برقراری ارتباطات مفید در این صنعت را فراهم می‌آورد.

بسیاری از موسسه‌های انتشار ای با فراهم کردن فرصت برای کسب تجربه عملی تجربه کاری را برای متقاضیان به همراه دارند.

فرصت‌های شغلی بسیاری برای کار آزاد و مستقل در این حوزه وجود دارد چراکه انتشاراتی‌ها همیشه نیازمند داستان‌های جدید هستند.

توانایی پژوهش، نگارش و ویرایش مطلبی عالی آگاهی و شناخت گرایش‌های آینده، توانایی تشخیص داستان دارای ارزش خبری، ارتباط با مخاطبانی قدرتمند از طریق شبکه‌پردازی، مهارت‌های پژوهشی، مهارت‌های عالی مدیریت زمانی همراه با توانایی یک کار در مهلت مقرر ازجمله مهارت‌های خاص یک مد نویس است.

- این مطلب برگرفته از کتاب "راهنمای مشاغل: هنر - صنعت پوشاک" نوشته کارول بروان با ترجمه منصوره نیکوکار است که توسط نشر جمال هنر منتشر شده است.