سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره لزوم همراهی جامعه مد و لباس برای کمک به تولید کالای استراتژیک ماسک و لباس ایمنی در شرایط بحرانی شیوع کرونا به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: طی جلسه‌ای که در روزهای اخیر با  علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران داشته‌ام، ایشان را از ظرفیت‌های موجود در حوزه مد و لباس برای مقابله با ویروس کرونا آگاه کردم.

او افزود: در شرایط فعلی، تولیدکنندگان، کارآفرینان و سایر مشاغل خانگی مرتبط با صنعت پوشاک می‌توانند با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و نیاز روزافزون به محصولات بهداشتی به‌ویژه ماسک و لباس مانع، در راستای تولید این محصولات استراتژیک گام بردارند.

نیک‌طبع با اشاره به تشکیل پویش تولید لباس ضد کرونا و ماسک اظهار داشت: تمامی فعالان حوزه مد و لباس باید نقش خود را در زمینه مقابله با شیوع هر چه بیشتر کرونا ایفا کنند و به پویش تولید لباس ضد کرونا بپیوندند.

این فعال صنعت نساجی با اشاره به اینکه ملزومات لازم و مواد اولیه برای تولید ماسک و لباس در کشور وجود دارد اذعان داشت: پارچه‌های بی بافت در این بحث مورد استفاده قرار می‌گیرند که در کشور نیز موجود هستند و چرخ‌خیاطی‌های خانگی و صنعتی‌، هر دو می‌توانند این محصولات را به فراخور تولید کنند.

او گفت: شعار ما در این پویش، "مواد اولیه و پارچه از ما؛ دوخت و بسته‌بندی از شما" است و علاقه‌مندان می‌توانند بدون محدودیت در تعداد  از ۱۰۰ عدد تا ۱۰۰۰۰۰ عدد در روز به تولید ماسک و لباس بپردازند.

نیک‌طبع با انتقاد از بازار سیاه به وجود آمده بیان کرد: متأسفانه برخی سودجویان در این شرایط هم به حال هم‌وطنان خود رحم نمی‌کنند و امیدواریم به‌زودی دست آن‌ها از این کالای ضروری که در شرایط فعلی به‌مثابه دارو است، کوتاه شود.

او در خاتمه گفت: این اقدام به‌منظور مقابله با بخشی از مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی فعالان حوزه مد و لباس نیز به شمار می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای همراهی با این جریان که می‌تواند عواید مالی نیز برایشان داشته باشد، با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۰۵۷۰ تماس بگیرند.