سرویس مد و لباس هنرآنلاین: خاطره رضائیان 14 سال بیشتر ندارد؛ با این همه امسال و در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در روز اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت این دوره از جشنواره و البته در بخش تصویرسازی کاغذی تقدیر شد. تصویرسازی ابزاری است که هنرمندان با تکیه بر آن به خلق آثاری زیبا می‌پردازند و بعضاً در ترکیب با برش‌های سه‌بعدی کاغذ، نتیجه‌ای چشمگیر و منحصربه‌فرد را به دست می‌آورند.

رضائیان در‌این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از دوران کودکی علاقه بسیاری به فعالیت‌های هنری ازجمله طراحی و نقاشی داشتم و به همین دلیل از هر فرصتی برای پرداخت به این مقولات بهره می‌گرفتم. در حال حاضر هم بیشتر تمرکز خود را روی هنر تصویرسازی و خیاطی گذاشته‌ام.

او افزود: هنر تصویرسازی ازجمله ایده‌آل‌های من است و به همین دلیل وقتی متوجه شدم که جشنواره مد و لباس فجر دارای این بخش نیز است، تلاش کردم تا برای حضور در این بخش، اثری را خلق کنم که خوشبختانه و به لطف هیئت داوران شایسته تقدیر شد.

این هنرمند نوجوان با اشاره به اینکه تصویرسازی کاغذی نقش بسزایی در زمینه هنرهای مفهومی ایفا می‌کند اذعان داشت: در حوزه مد و لباس هم که روزبه‌روز طرح‌ها نو و بدیع وارد بازار می‌شود، باید به دنبال راهکارهایی برای مدل‌سازی این طرح هخا بود که به عقیده من تصویرسازی کاغذی یکی از بهترین راهکارها برای انجام این کار است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ادامه تحصیل در حوزه مد و لباس را دارد یا خیر بیان کرد: بعید می‌دانم که چه در دوره دبیرستان و چه دانشگاه این رشته را برای تحصیل انتخاب کنم چون جنس دغدغه‌هایم برای آینده این نیست، اما معتقدم هر فردی در هر جایگاهی که قرار داشته باشد، باید به یک زمینه هنری هم دلبستگی داشته باشد و چه‌بسا من به این عرصه به‌عنوان یک ذوق هنری نگاه کنم و در فرصت‌های مختلف به آن بپردازم.

رضائیان در خاتمه گفت: یکی از مهم‌ترین نکات موجود در جشنواره مد و لباس فجر این بود که از نزدیک دیدم چگونه هنرمندان با شوق و ذوق در کنار هم قرار می‌گیرند و تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند و شاید بزرگ‌ترین درس حضور من در این جشنواره این باشد که باید بیش از گذشته، توان حضور در فعالیت‌های جمعی و گروهی را در خود تقویت کنم.

در ادامه طرح شایسته تقدیر خاطره رضائیان را ببینید:

photo_2020-03-10_13-41-07