سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهناز ترابیان مدرس دانشگاه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شریعتی درباره تأثیرات شیوع ویروس کرونا در بخش علمی دانشگاهی کشور به‌ویژه در حوزه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بنا داشتیم با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان در میانه‌های بهار سال آینده، تمرکز تدریس را بیشتر در هفته‌های پایانی سال 98 بگذاریم که متأسفانه با توجه به بحران پیش آمده این خواسته میسر نشد.

ترابیان اذعان داشت: از همان ساعات اولیه انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران، اقدام به تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه کردیم و علی‌رغم هم‌زمانی آن با ترم جدید، بالغ بر یک هزار و 200 دانشجو از خوابگاه‌ها به شهرهای خود بازگردانده و خوابگاه‌ها ضدعفونی شدند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این که بخش عمده‌ای از دروس رشته‌های مرتبط با حیطه مد و لباس، عملی هستند و حضور دانشجو و استاد در کنار یکدیگر ضروری به نظر می‌رسد، اظهار داشت: با این همه برای رفع این مشکل هم تدابیری اندیشیدیم و با راه‌اندازی پورتال آموزش مجازی تلاش کردیم تا خط تدریس از دست نرود.

او افزود: در روزهای اخیر، اساتید و دانشجویان ساعت‌ها در طول روز برای بهره گرفتن از روند آموزش مجازی زمان صرف کرده‌اند و با این روش دانشگاه کار خود را به دور از تعطیلی ادامه داد.

این مدرس دانشگاه به برخی مشکلات آموزش از راه دور و مجازی نیز اشاره و تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ساکن روستاها و شهرهای کوچک، ابزار و امکانات لازم برای بهر گرفتن از این شیوه آموزش را در اختیار ندارند و از همین رو به نظر می‌رسد نمی‌توان عدالت را در این شیوه برقرار کرد.

ترابیان با اشاره به این که ادامه تعطیلات به روند فعالیت بخش علمی و دانشگاهی لطمه خواهد زد تأکید کرد: با این همه سلامت دانشجویان و مدرسان دانشگاه از هر چیز دیگری مهم‌تر است و تنها می‌توان امیدوار بود تا با عبور از این بحران در سال نو، همه چیز به حالت عادی بازگردد.