به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که همچون ادوار گذشته از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و این بار به ریاست سیده مرضیه شفاپور دبیر این کارگروه، از پنجشنبه 24 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز به کار کرده بود، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

و اما در روز پایانی جشنواره، آئین اختتامیه بخش های صنعت، موسسات، فرهنگی و هنری، علمی و دانشگاهی از ساعت ۱۵ تا ۱۷در سالن آمفی تئاتر مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

این دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز همچون سنوات گذشته در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که براین‌اساس در بخش رقابتی از میان 7 هزار و 734 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، منتخبان آن‌ها به تشخیص هیئت ارزیاب و انتخاب، در طول مدت برپایی جشنواره در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفتند.

در بخش غیررقابتی نیز جشنواره امسال شاهد حضور مؤسسات، برندهای حوزه مد و لباس کشور در قالب برپایی غرفه بود که هر یک به فراخور آخرین دستاورد و محصولات خود را در حوزه مد و لباس به نمایش درآمدند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی و گفت و گوی کارشناسی در حوزه مد و لباس کشور از جمله دیگر بخش‌های این جشنواره بود که از سوی ستاد برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شد.

همچنین بخش بین‌الملل جشنواره پذیرای طراحان و فعالان این عرصه از 9 کشور جهان شامل بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هندوستان و اندونزی بود که با رویکرد پژوهش‌محور و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌الملل و تأثیرگذاری الگوهای اسلامی و ایرانی در دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان،  نمایندگان آن‌ها در این دوره از جشنواره حضور به هم رساندند.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از 24 تا 29 بهمن در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد.