به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، محمد تقی سلیمی، دبیر بخش کیف و کفش نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، این دوره را پربارتر از قبل خواند و در این باره گفت: در حوزه طراحی کیف و کفش، روند پیش رو مانند دوره‌های قبل بود با این تفاوت که شکل پربارتری را در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه طراحی زنده لباس شاهد بودیم که البته از قبل تمهیداتی نیز برای آن اندیشیده شده بود.

او افزود: در بخش مسابقه زنده حدود 50 هنرجو به صورت داوطلبانه در ورک شاپ‌های مختلف ما شرکت کرده‌اند. در واقع ما طی روزهای پیش از آغاز جشنواره، دو ورک شاپ حرفه‌ای در دانشگاه الزهرا و دانشگاه هنر و ورک شاپ دیگری را در اتحادیه استان تهران برگزار کردیم. پس از این دوره‌ها  که طی آن 50 نفر آموزش دیدند، 43 نفر برای حضور در مسابقه زنده طراحی کیف و کفش انتخاب شدند.

دبیر بخش کیف و کفش نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره اهداف این حوزه، بیان کرد: هدف اصلی ما این است که بتوانیم بخش جوان و با استعداد جامعه را که دیدگاه علمی دارند، به صنعت نزدیک کنیم. در واقع این افراد علاقمند با آموزش مقدماتی و مسابقه می‌توانند وارد حوزه صنعت شوند چرا که عملا این رشته فضایی بین دانشگاهی است که امکان حضور برای جوانان، دانشجویان و علاقمندان را فراهم می‌کند.

در ادامه سلیمی، به بخش ویترین ملی اشاره کرد و گفت: در بخش ویترین ملی نیز دو غرفه به پای پوش ملی اختصاص داده شده است تا بر مبنای آن، آثاری که به جشنواره راه پیدا می‌کنند، پس از داوری در معرض دید عموم مردم به نمایش گذاشته شوند.

دبیر بخش کیف و کفش نهمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر ادامه داد: یقیناً تاثیری که جشنواره در هشت سال اخیر روی جامعه داشته است، انکار ناپذیر است. در واقع از دوره سوم به بعد که بخش پای پوش به جشنواره افزوده و وارد این عرصه شد، این امکان که تولیدات نهایی چنین رویداد ملی و خاصی را در جامعه ببینیم، به وجود آمد.

سلیمی افزود: جشنواره مد و لباس فجر یک بستر سازی بزرگ است که امکان حضور تولیدکنندگان ملی را فراهم می‌کند. در واقع یکی ازمباحث مهم در تولید ملی، ایجاد بستر مناسب و شکل گیری مبحث نیاز سنجی مشتری و بازار است که به واسطه جشنواره مد و لباس فجر شکل گرفته است.

او بیان کرد: بدیهی است که تولیدکنندگان باید در بدو امر بر مبنای فضای موجود در جامعه و شناخت نیازمندی‌های آن، خواسته جامعه را برطرف کنند بنابراین کجا بهتر از جشنواره چنین امکانی را برای تولیدکنندگان و در گام بعدی مردم فراهم می‌کند تا بتوانند در یک تعامل دو طرفه به خواسته‌های مشترک دست پیدا کنند.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، 24 الی 29 بهمن ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.