به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، دومین روز از برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی این دوره از جشنواره مد و لباس فجر شنبه 26 بهمن در بخش‌های علمی و دانشگاهی، مؤسسات، صنعت و زیورآلات پیگیری شد که در آغاز و در مهم‌ترین آن‌ها مؤسسه ایده هنر طرح خلاق، کارگاه "نحوه شخصی‌سازی برند در صنعت و کسب و کار مد و لباس" را برگزار کرد.

مدرس این کارگاه، آرش سلطانعلی بود که در ابتدا در مورد مقدمات لازم برای فعالیت فراگیر و مستمر در حوزه‌های مربوط  به حوزه مد و لباس به ایراد سخن پرداخت و گفت: فعالیت مستمر و فراوانی تنوع در تولید نوع خاصی از محصول که بتواند همه سلایق و ذائقه‌های مخاطبان و مصرف‌کنندگان را تأمین کند از جمله اقدامات مهمی است که علاوه بر جذب مشتری، می‌تواند به فعال و تولیدکننده این آگاهی را بدهد که در چه سبک کاری دارای استعداد و ذوق کاری است.

وی ادامه داد: درست از همین زمان است که فعال و تولیدکننده به انحصاری‌سازی محصولی که تولید می‌کند می‌اندیشد و با فرض کار در حوزه سبکی خاص به دنبال پرداختن به جزئیاتی است که آن را با استفاده از تکنیک و خلاقیت هنری و البته به کارگیری برخی ابداعات، منحصر به فرد ساخته و از آن خود سازد.

برپایی کارگاه‌های آموزشی کردی‌‍دوزی توسط فاطمه جهانگردی، چرم دوزی توسط فاطمه صفافر، چهل تکه توسط ثریا برزگر، خامه دوزی و سیاه دوزی سیستان توسط شهین کردی از جمله کارگاه‌های آموزشی بخت دوخت‌های سنتی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در روز سوم این رویداد بود که از ساعت ۱۱ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه بر پا شد.

در بخش دیگر این رویداد و در روز سوم برگزاری جشنواره، کارگاه الگوسازی و سایزبندی با محوریت اندام ایرانی با حضور آزاده آریایی، کارگاه گلدوزی سنتی گلستان و خراسان با تدریس مریم سماک، کارگاه کلیات طراحی تا دوخت چادر توسط راضیه ابراهیمیان و نحوه تنظیم و عقد قرارداد های تجاری در حوزه پوشاک توسط مهرتاش رزم جو تدریس شد.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از 24 تا 25 بهمن ماه در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برپا می شود.