سرویس مد و لباس هنرآنلاین: رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران ابراز امیدواری کرد در روزهای پیش رو، تعداد کفش‌های دست‌دوز ارسالی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به 10 هزار جفت برسد.

رسول شجری رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران با اعلام خبر ارسال بیش از دو هزار جفت کفش به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اصناف و اتحادیه‌ها، همراهی با امور انسان‌دوستانه و خیرخواهانه است و در روزهای اخیر، دیدن تصاویر مردم خطه سیستان و بلوچستان با پای‌برهنه در آن وضعیت تلخ سیل بود که قلب ما را به درد آورد در نخستین فرصت، بارگیری کمک‌های اتحادیه کفش‌های دست‌دوز برای مردم شریف سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار دادیم.

شجری با اشاره به اینکه هرکدام از ما ممکن است دچار بلایای طبیعی و نیازمند کمک همنوعان شویم اذعان داشت: بسیاری از دوستان و همکاران ما در شرایط موجود دست‌به‌کار شدند و به‌ویژه با تلاش‌های بسیج اصناف، موفق شدیم نخستین محموله را به این منطقه ارسال کنیم.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران افزود: این اتحادیه همچنان آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی فعالان این حوزه است و امیدواریم در روزهای پیش رو، تعداد کفش‌های دست‌دوز ارسالی را به 10 هزار جفت برسانیم.

او در ادامه به شرایط حاکم بر صنعت کفش اشاره کرد و گفت: به مدد تلاش‌های وزارت صمت، مشکل چندانی در امر تأمین مواد اولیه وجود ندارد. البته یکی دیگر از دلایل نبود مشکل در این زمینه، افزایش مشکلات اقتصادی و کاهش تقاضا است.

شجری با اشاره به این که دو برابر جمعیت ایران هم به کفش خارجی نیاز ندارد اظهار داشت: در شرایط فعلی نه‌تنها نیازی به واردات کفش وجود ندارد بلکه تولید داخلی، کفاف حداقل دو برابر جمعیت ایران را می‌دهد و در این راستا، واردات ضربه مهلکی به این صنعت پویا وارد خواهد ساخت.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران تأکید کرد: زمانی که ما در ایران توان طراحی و تولید نمونه‌های متعدد کفش را داریم، نیازی به واردات نیست و امیدواریم با برنامه‌ریزی بیشتر بیش از هر زمان دیگری توان خود را برای صادرات کفش ایرانی صرف کنیم.