سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت نهمین جشنواره مد و لباس فجر درباره جزئیات این بخش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از زمان اعلام فراخوان این دوره از جشنواره تاکنون بیش از 50 صنعتگر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و با بررسی روند فعالیت این افراد، بیش از 40 غرفه در بخش صنعت جشنواره برپا خواهد بود.

او با اشاره به تأثیر جشنواره در ایجاد ارتباط مؤثر میان بخش‌های طراحی، علمی دانشگاهی و صنعت اذعان داشت: بدون شک یکی از مهم‌ترین نتایج مثبت برگزاری جشنواره، ایجاد فرصت هم‌افزایی و وحدت میان این بخش‌ها است، هرچند به‌طور مشخص این مهم در حوزه صنعت نیز حاصل می‌شود و فعالان از نزدیک با دستاوردهای یکدیگر آشنا می‌شوند.

دبیر بخش صنعت نهمین جشنواره مد و لباس با انتقاد از نبود فرصت‌های مشابه جشنواره برای معرفی خروجی کارخانه‌های نساجی کشور بیان کرد: امروز بالغ ‌بر 14 هزار واحد نساجی در سراسر نقاط کشور فعال هستند، اما متأسفانه هیچ فرصتی برای ایجاد ارتباط میان آن‌ها و مصرف‌کنندگان محصولاتشان وجود ندارد و همچنین به‌جرئت می‌توان گفت امروز مهم‌ترین مشکل بخش صنعت عرصه مد و لباس این است که مردم به واحدهای توزیع مستقیم محصولات نساجی دسترسی ندارند.

این صنعتگر حوزه نساجی در ادامه، نبود فرصت مناسب عرضه مستقیم محصولات نساجی را به یک بیماری تشبیه کرد و اظهار داشت: تنها راه مداوا و درمان این مسئله، ایجاد امکان عرضه دائمی این محصولات است و باید مکان‌هایی برای تحقق این مهم لحاظ شود تا در آینده نزدیک با کوتاه شدن دست واسطه‌ها، شاهد رساندن پارچه ایرانی به قیمت واقعی خود در زمان رسیدن به دست مشتری باشیم.

نیک‌طبع گفت: صنعت باید خروجی هنرنمایی جامعه طراح باشد اما متأسفانه به دلیل وجود فاصله میان این دو بخش نیز تاکنون شاهد موفقیتی در زمینه دستیابی به خروجی قابل‌قبول و در حد و اندازه تلاش‌ها و زحمات جامعه طراح از یک‌سو و بخش صنعت از سوی دیگر نشده‌ایم.

او با تأکید بر اینکه جشنواره فجر فرصتی مناسب برای ایجاد ارتباطات کاری را فراهم می‌کند تصریح کرد: از این منظر جشنواره می‌تواند کارآفرین باشد و ما امیدواریم در نهمین گام از این رویداد مهم شاهد اتفاقاتی درخور شأن هنر و صنعت ایرانی باشیم.

دبیر بخش صنعت نهمین جشنواره مد و لباس در خاتمه به برپایی کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی متنوع در بخش صنعت این دوره از جشنواره اشاره کرد.

نهمین جشنواره مد و لباس فجر از 24 تا 29 بهمن در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.