سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، ازجمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

هکاتون یک واژه مرکب است که از تلفیق دو واژه هک و ماراتون حاصل شده است. کلمه "هک" در این واژه به معنای "بازیگوشی"، "ماجراجویی"، "برنامه‌نویسی اکتشافی" است و با کلمه هک که در امنیت رایانه استفاده می‌شود، متفاوت است.

هکاتون طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره مبارکه شمس به‌منظور ترغیب طراحان و تولیدکنندگان این عرصه در ارائه الگوهای ایرانی اسلامی ناب و برگرفته از آرایه‌های قرآنی و همچنین افزایش سطح آگاهی طراحان و همچنین مخاطبان برگزار می‌شود.

ارائه مفهوم سوره‌های قرآن کریم به زبان هنر، غنی‌سازی هنر معاصر با الهام از کلام قدسی، آشنایی و مؤانست نسل جوان با مفاهیم والای قرآن کریم، توجه و تقویت به تجربه‌های هنری طراحان جوان جامعه، بررسی و تأکید بر هویت در آثار طراحان جوان و متعهد، معرفی طراحان فعال معاصر در حوزه قرآنی اسلامی و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و اقشار مختلف جامعه با ارائه و کاربردی کردن آثار هنری‌شان ازجمله اهداف برپایی این رویداد عنوان شده است.

دانشجویان و دانشگاهیان سراسر کشور مخاطبان اصلی این رویداد هستند که قرار است به همت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی برگزار شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک ثبت نام رایگان رویداد به نشانی https://evand.com/events/islamicclothandjewelrydesign2 مراجعه کنند.

ثبت نام و شرکت در رویداد در قالب تیم‌های دو الی پنج نفری امکان‌پذیر بوده و مهلت ثبت نام تا 12 بهمن‌ماه اعلام شده است.

رویداد هکاتون طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره مبارکه شمس از 15 تا 17 بهمن‌ماه در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

تیزر این رویداد را در ادامه ببینید: