سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد.

در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به‌طور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از سه و نیم ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فرو ریختن ساختمان ماندند.

و حالا پلاسکو سه سال بعد...

عملیات بازسازی پلاسکو از سر گرفته شده است. این می‌تواند خبری خوش برای همان‌هایی باشد که سه سال پیش، آتش به جان مالشان افتاد و نتیجه سال‌ها تلاششان یک شبه بر باد رفت. اکنون بعد از سه سال بازسازی این ساختمان توسط بنیاد مستضعفان مجدد آغاز شده است.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان شب گذشته در مراسم بزرگداشت حادثه پلاسکو با اشاره به این که پلاسکو اکنون در حال ساخته شدن است، توضیح داد: در طبقه همکف و ورودی می‌خواهیم برای شهدای آتش‌نشانان یادبودی طراحی کنیم و این را به خانواده شهدای آتش‌نشان قول دادم. سعی می‌کنیم از نظر یادمان کم نگذاریم. اگر مانعی نباشد دور از دسترس نیست که نیمه دوم سال آینده پلاسکو آماده شود.

فتاح در عین حال در حاشیه مراسم بزرگداشت حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران از صبوری خانواده‌های شهدای پلاسکو و کسبه تشکر کرد و گفت: پلاسکو زیباتر و بادوام‌تر از قبل ساخته خواهد شد و تحویل کسبه و نماد بارز تهران می‌شود.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: ایمن‌سازی ساختمان پلاسکو در اولویت ما قرار دارد و ما برای ساخت این ساختمان با بنیاد مستضعفان همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.