سرویس مد و لباس هنرآنلاین: افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم با حضور در جمع خبرنگاران کاشان ایجاد برخی ممنوعیت‌ها از سوی دفتر صنایع نساجی و پوشاک از سال گذشته را یادآور شده و بیان کرده است در راستای حمایت از کالاهایی که می‌توان آن‌ها را در داخل کشور تولید کرد، از اواخر خرداد ۹۷ واردات پوشاک، کیف، کفش، فرش، لوازم خواب و برخی کالاهای دیگر به کشور ممنوع شد که به تولیدکنندگان کمک فراوانی کرد.

او به اجرایی شدن شناسه کالا در پنج گروه کالایی صنعت نساجی در بحث مبارزه با قاچاق کالا با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: همه فرآیندهای این مهم اجرا شده، به صورتی که همه کالاهای وارداتی و تولید داخل از سطح تولید تا عرضه باید شناسه‌دار باشند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم همکاری تولیدکنندگان داخلی برای دریافت شناسه کالا در راستای تمایز عرضه کالای قاچاق و غیر قاچاق بیان کرد: کالاهای وارداتی به‌ویژه کیف، کفش و پوشاک و فرش باید دارای شناسه باشند.

به گفته محرابی، ۲۶۰ هزار نفر در  هفت هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی صنعت نساجی و پوشاک کشور فعالیت می‌کنند که البته این آمار با توجه به اجرای طرح توسعه برخی واحدها در حال به‌روزرسانی است. 

محرابی همچنین تولید چادر مشکی را یکی از برنامه‌های مهم در راستای رونق تولید دانست و گفت: هشت طرح ۱۰ میلیون مترمربعی با توجه به برآورد کمبود داخل و نیاز اعتبار ۱۵۰ میلیون یورویی برای تولید آن در کشور، در نظر گرفتیم که در نشست‌های دولت نیز مطرح‌شده است.

او تصریح کرد: بانک مرکزی نیز پرداخت این منابع را قبول کرده و می‌توانیم در چند سال آینده نیاز داخلی را تأمین کنیم.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار است چند طرح تولید چادر مشکی با توجه به تمایل و تشویق سرمایه‌گذاران و واحدهای موجود آغاز شود که با افزایش تولید آن به‌عنوان کالای فرهنگی مشترک با کشورهای همسایه صادرات آن‌هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.