سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بالغ‌ بر 26 دبیر انجمن از سایر دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی دانشکده دکتر شریعتی و دبیری علمی زینب مرتضوی در روزهای 20 و 21 آذرماه گرد هم آمدند.

مرضیه گرد رئیس دانشکده دکتر شریعتی در این مراسم با بیان اهمیت رشته طراحی دوخت، طراحی پارچه و طراحی لباس و نقش رشته‌های هنری به‌ویژه رشته‌های مذکور در فرهنگ و تمدن بشری و رفع نیازهای اساسی جامعه اظهار داشت: در زمانی که آقای قبادی دبیر وقت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور جهت بازدید از دستاوردهای هنری دانشجویان این رشته به دانشکده آمدند، به ایشان گفتم که اگر مسئولین مد و لباس می‌خواهند فرهنگ‌سازی داشته باشند و اگر دغدغه حجاب را دارند، باید به این رشته بها دهند.

گرد اذعان داشت: من اعتقاد دارم استاد، هادی و راهنمای علمی و تحول دانشگاه است اما این دانشجو است که نیروی محرکه و انرژی اولیه است و بهترین تفکر در بین دانشجویان از آن دانشجویی است که راه خودش را جدا می‌کند. دانشجویی که وارد انجمن علمی می‌شود کسی است که دیگر به دنبال جزوه خوانی و گرفتن نمره نیست بلکه به دنبال به ثمر رساندن افکار و ایده‌های سازنده است.

او با اشاره به اینکه در بخش آموزش‌های آزاد انجمن علمی دانشجوی عملکرد خوبی داشته است، بر توانمندی این دانشجویان تأکید کرد.

رئیس دانشکده دکتر شریعتی با اشاره به اینکه دانشجویان این رشته تخصص گرا، فنی گرا و مهارت ساز هستند اظهار داشت: دانشجویان هم خودشان بلدند و هم به دیگران می‌آموزند و یکی از افتخارات ما همکاری ویژه مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پیشرفت همه‌ی دانشجویان طراحی دوخت، طراحی پارچه و طراحی لباس است.

گرد خطاب به اعضای مجمع گفت: عامل پیشرفت شما رفتن به‌سوی نوگرایی است. حق هر انسانی است که زیبایی طلب باشد پس شما نخبگان این رشته، کمک کنید و فرهنگ و سنت اسلامی را با آموخته‌های خودتان و دانش روز عجین کنید.

photo_2019-12-15_11-06-32

او گفت: من به‌عنوان یک شهروند به‌عنوان فردی که بیشتر از 31 سال سابقه فعالیت در حوزه‌های علمی دانشگاهی را دارم خواهش می‌کنیم از توانایی‌های خودتان برای فرهنگ‌سازی استفاده کنید. نقش شما بزرگ‌تر از این است که فقط فارغ‌التحصیل در یک مقطع و تخصص شوید. شما می‌توانید دیدگاه و فرهنگ یک نسل را تغییر دهید. نقوش سنتی و سوزن‌دوزی‌های اصیل را بکار گیرید، فهم و درک اقتصاد رشته خودتان را داشته باشید و ارتباط با صنعت، ارتباط با اتحادیه‌های مختلف بالاخص اتحادیه پوشاک و بنیاد ملی مد و لباس را در این زمینه مهم بدانید.

مهدی دستگردی مدیر اداره فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تشکر از مدیران و مسئولان دانشکده شریعتی و همچنین تقدیر از زحمات جمع همکاران خود بیان کرد: شم دانشجویان و دانشگاهیان موردعنایت ویژه خداوند هستید و بدانید که خداوند شما را بسیار دوست داشته که در این مسیر قرار داده است.

او در ادمه با توجه به گذر زمان و از دست رفتن فرصت‌ها، دانشجویان را به داشتن هدف، برنامه‌ریزی و تمرکز توصیه کرد.

دستگردی تصریح کرد: رشته های مرتبط با حوزه مد و لباس با بسیاری دیگر از رشته‌های دیگر که تنها صرف فارغ‌التحصیلی عده ای دانشجو تعریف شده اند تفاوت دارد. رشته شما رشته‌ای است که با تمام افراد جامعه سروکار دارد، با تمام مشاغل مرتبط است و دانشجویان این رشته می‌توانند تولید لباس‌های مشاغل، لباس مدارس، لباس بانوان، لباس نیروی انتظامی، لباس‌های ورزشی و غیره را بر عهده گیرند.

مدیر اداره فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد: یکی از زیرمجموعه‌های مهمی که می‌تواند به بحث فرهنگ جامعه کمک کند، بخش پوشش و لباس است. اعضای انجمن‌ها و به‌ویژه دبیرخانه‌ها که جزو هزار دانشجوی این رشته هستند باید تلاش کنند تا در این حوزه و حوزه پژوهش از برترین‌های کشور باشند و جهت این منظور باید برنامه داشته و به فرصت‌ها به‌عنوان ارزشمندترین موضوع، توجه خاص داشته باشند.

او خطاب به اعضای مجمع و جمع دانشجو گفت: برای رسیدن به رتبه اول باید بر کارتان تمرکز داشته باشید. ذهنتان را از فکر کردن به رشته‌های دیگر و فعالیت‌های خارج از حوزه رشت تون خارج کنید. موفقیت در این حوزه با افزایش دانش و آگاهی ممکن می‌شود. باید مطالعه کنید و باید به دنبال علم روز باشید.

photo_2019-12-15_11-06-46

دستگردی ادامه داد. شما باید در نمایشگاه‌های مد و لباس، جشنواره‌های مد و لباس و بازارهای مد و لباس حضورداشته باشید. برای اول شدن باید نفرات اول مد و لباس کشور و خارج از کشور را بشناسید. اگرهای منفی را به اگرهای مثبت تبدیل کنید و انسان‌هایی که اگرهای منفی را وارد زندگی‌تان می‌کنند، از خودتان دور کنید تا به آینده‌ی که در نظر دارید برسید و در ایجاد زنگی بهتر برای دیگران تأثیرگذار باشید.

زینب مرتضوی دبیر انجمن علمی دانشکده شریعتی نیز طی این مراسم در خصوص نحوه شکل‌گیری انجمن‌ها، اهداف، لزوم ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های دانشجویی، تبیین وظایف انجمن و نحوه فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی انجمن، توضیحات لازم را خطاب به دبیران انجمن‌های علمی و نمایندگان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور ارائه کرد.