سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شنبه 18 آبان به میزبانی هتل پارسیان اوین و با مجوز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با متدهای روز میکاپ و تحول در کسب و کار حوزه زیبایی با حضور بالغ بر 300 نفر برگزار شد.

پروانه اعلمی که بیشتر او را با نام مستعار سامر اعلمی می‌شناسند و محمدرضا انصاری از چهره‌های بین‌المللی این عرصه، مدرسان کارگاه بودند.

محمدرضا انصاری از فعالان حوزه برندسازی و مدرس مارکتینگ و بازاریابی در عرصه کسب و کار نخستین سخنران این همایش بود و مطالبی درباره رمز و رازهای موفقیت در حوزه مد به‌ویژه مبحث زیبایی و سالن‌های پیرایش و آرایش در کشور با توجه به ماهیت فرهنگی و شرایط اقتصادی موجود عنوان کرد.

در بخش دوم همایش پروانه اعلمی از چهره‌های بین‌المللی و شناخته‌شده هنر صنعت زیبایی، برای نخستین بار یک مدل زنده را به روی صحنه برد و طی یک جلسه پرسش و پاسخ، فنون آرایش صورت بر اساس جدیدترین متدهای روز جهان را به حضار آموزش داد.

اعلمی سادگی و حفظ چهره طبیعی همراه با مراقبت‌های لازم از اعضای صورت به‌ویژه پوست را از مهم‌ترین رویکردهای صنعت زیبایی در سال‌های پیش رو دانست.

او در بخش‌هایی از سخنانش بر لزوم شناخت و درک درست از چرخه رنگ و همچنین تسلط بر انواع صورت و پوست تأکید کرد و صداقت و مهارت را مهم‌ترین ارکان موفقیت کسب و کار در حوزه زیبایی برشمرد.

IMG-20191110-WA0012

امیر عماداسلام اسکویی مدیرعامل مجموعه مد آرت (مدیریت دنیای آرتا) که پیش از این تجربه برگزاری همایش‌ها و ورک‌شاپ‌هایی با موضوعاتی همچون مد، فروش و هویت بخشی برند را دارد، درباره جزئیات برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با متدهای روز میکاپ و تحول در کسب و کار حوزه زیبایی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: پس از مدت‌ها تحقیق و پژوهش در زمینه نواقص و کمبودهای حوزه مد کشور، مجموعه مد آرت یا همان مدیریت دنیای آرتا که خوش هم سهامدار مؤسسه مد و هنر آرتا است تصمیم گرفت تا همایشی را با موضوع تحول در کسب و کار سالن‌های زیبایی برگزار کند.

او درباره نحوه انتخاب مدرسان برای این رویداد توضیح داد: پس از بررسی‌هایی که دپارتمان زیبایی ما انجام داد، در میان مدرسان مطرحی که در جهان وجود داشتند، ایرانی‌الاصل بودند و اجازه و امکان این را داشتند که بر روی استیج تدریس کنند، به این نتیجه رسیدیم که از خانم سامر اعلمی دعوت کنیم تا مدرس این کارگاه باشند.

عماداسلام اسکویی در ادامه به گردهمایی بیش از 300 میکاپ آرتیست در کارگاه آموزشی تحول در کسب و کارهای زیبایی با رویکرد آموزش متدهای جدید در حوزه آرایشی اشاره کرد و گفت: این همایش با همکاری و حمایت معنوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و زیر نظر همین سازمان و پلیس اماکن و همچنین اسپانسری برند محصولات بهداشتی کامان، سایت ویترین، چرم درسا، بهاره ضیا مدیر استودیو ضیا برگزار شد و ما موفق شدیم برای نخستین بار ضعف سالن‌های زیبایی را در دو بخش متدهای بین‌المللی و قرار گرفتن در مسیر افزایش دانش‌های بیزینسی در کسب و کار بررسی کنیم.

او افزود: جا دارد در این فرصت از حمایت‌های پدرانه دکتر گرزین رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور و همچنین همراهی پلیس نظارت بر اماکن و پلیس امنیت و پیشگیری که برادرانه در کنار مجموعه ما بودند و با تمام سخت‌گیری‌ها کمک کردند که این رویداد به بهترین شکل رقم بخورد تقدیر کنم و در مقام مدیرعامل مجموعه و دبیر اجرایی این برنامه امیدواریم تا پس از این همایش بتوانیم تحول در حوزه زیبایی باشیم.

مدیرعامل مؤسسه هنری آرتا با تأکید بر اینکه سه حوزه‌ پوشش، زیبایی و معماری باید به آراستگی ختم شوند، اظهار داشت: این نکته، وجه اشتراک هر سه عرصه است. من و تیم همراهم تمرکز خود را در برگزاری ایونت روی همین سه حوزه قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک، نقش خود را در تحول و پیشرفت برای وجوه زیبایی‌شناسانه هر سه عرصه ایفا کنیم.

عمادالسلام اسکویی افزود: متأسفانه سالن‌های زیبایی ما در ایران ضعف‌های بسیاری دارند و دانش لازم را برای فعالیت در حوزه کسب و کار و تجارت از این مسیر ندارند. آن‌ها به استراتژی‌های مدیریت سالن‌های زیبایی واقف نیستند و با متدهای روز دنیا آشنایی ندارند و این در حالی است که ما در جزیره‌ای افتاده‌ایم که همه می‌گویند بلد هستیم.

او اظهار داشت: در حال حاضر که برندهای ایرانی در حال رشد هستند، اسپانسرهای ایرانی ما بیایند محصولات ایرانی و باکیفیت در حوزه زیبایی را معرفی کنند. در این صورت می‌توانیم اتفاقات خوبی را با یک برند ایرانی روی چهره افراد رقم بزنیم.