سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در سال‌های اخیر بازار لباس محرم از سوژه‌های داغ رسانه‌ها در ایام ماه‌های محرم و صفر بوده است، بازاری 400 میلیارد تومانی در حالی ‌که محصولات چینی اجازه نمی‌دهند تولیدکننده ایرانی از این بازار بهره‌ای برد و همین امر سبب شده است تولیدکنندگان این زمان طلایی‌ را برای فروش محصولات خود به‌سادگی از دست بدهند.

اسدالله سلیمانی مدیرعامل انجمن فعالان تخصصی حجاب و مدیرعامل برند "حجاب گستر" درباره شرایط حاکم بر بازار لباس محرم و صفر امسال به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مشکلات حاکم بر بازار پوشاک در کشور، مشکل دیروز و امروز نیست و از مواد اولیه گرفته تا واردات محصولات مشابه خارجی باکیفیت پایین از تولید داخل دغدغه بسیاری از فعالان عرصه مد و لباس بوده است.

سلیمانی با اشاره به اثرگذاری تحریم‌های خارجی بر بازار داخلی اذعان داشت: شرایط حاکم بر بازار امروز در قیاس با سال گذشته نشان می‌دهد که چرخ تولید ملی با سرعتی بیشتر از گذشته به حرکت درآمده است.

او در ادامه به رکود بازارشکنی چینی‌ها در بازار پوشش‌های محرمی اشاره و تصریح کرد: شاید آن‌ها در برهه‌ای موفق شدند بازار لباس محرم در ایران را به تسخیر خود درآوردند اما در سخت‌ترین بحران‌های اقتصادی کشور، عرق ملی تولیدکنندگان ایرانی، به آن‌ها اجازه نداد بیش از این در بازاری که متعلق به فرهنگ و باورهای دینی ماست رسوخ کنند و تولیدکنندگان داخلی توانستند علی‌رغم مشکلات و موانع بسیار تا اندازه زیادی این بازار را از دست بیگانگان پس بگیرند.

مدیرعامل انجمن فعالان تخصصی حجاب تأکید کرد: امروز شاهد هستیم که فرهنگ عاشورایی در لباس عاشورایی متجلی شده است و بیش از هر زمان دیگری به طراحی لباس مناسب و درخور شأن این ایام از سوی فعالان حوزه مد، لباس، عفاف و حجاب بها داده می‌شود.

سلیمانی افزود: یکی از مهم‌ترین خواست‌های فعالان حوزه عفاف و حجاب و تولیدکنندگان البسه مناسبتی همچون لباس محرم، افزایش سکوهای فروش، رفع مشکلات تأمین مواد اولیه و پارچه مناسب، مرتفع ساختن مشکلات تولید در بخش بیمه و مالیات و مواردی ازاین‌دست است.

این تولیدکننده در خاتمه اذعان داشت: امروز اگر شاهد پوشش‌های نامتعارف از سوی دختران و پسران جوان در جامعه ایرانی هستیم، نباید یقه آن‌ها را برای این مسئله فرهنگی و اجتماعی بگیریم بلکه باید به سراغ تولیدکنندگانی برویم که فارغ از دغدغه‌های انسانی تنها سود اقتصادی را ملاک تولید قرار داده و وقتی یقه آن‌ها را بگیریم، به درهای بسته‌ای بر خواهیم خورد که کلید آن درها به دست دولتمردان و سیاست‌گذاران کشور در سطوح کلان باز می‌شود.