به گزارش هنرآنلاین، در آخرین شب کنسرت مهران مدیرى، آزیتا ترکاشوند یکى از مهمانان این مراسم، با لباسى متفاوت و بازطراحى شده در این برنامه حضور پیدا کرد؛ لباسى که قرار است پیام جهانى محیط زیست یعنى مقابله با مصرف‌گرایى را به مخاطبان برساند.

آزیتا ترکاشوند یکى از اعضاى پویش "#مد_یا_مصرفگرایى" در آخرین شب کنسرت مهران مدیرى با لباسى ویژه در این مراسم حاضر شد تا این پیام را به مخاطبان برساند که با به کارگیرى خلاقیت و شیوه بازطراحى مى‌شود به اصلاح الگوی مصرف و همچنین کاهش آلودگى محیط زیست کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره علت حضورش  با لباس بازطراحى شده در این مراسم گفت: پویش "مد یا مصرف‌گرایى" قرار است در کنار پیام مهم زیست محیطى و اقتصادى اش، در شرایط اقتصادی فعلی برای زنان توانمند اشتغال ایجاد کند.

ندا سرمه، طراح لباس و مدیر پویش "مد یا مصرف‌گرایى" که پیش از این به همین شیوه بازطراحى لباس آزیتا ترکاشوند و همچنین هانا کامکار را در جشن حافظ به عهده داشته، درباره پیام مهم طراحى این لباس ایرانى در مراسم کنسرت مهران مدیرى گفت: در تلاش هستیم براى این پویش نو فرهنگسازى کنیم. پویش مد یا مصرف‌گرایى نه تنها به کاهش آلودگى‌هاى محیط زیست کمک مى‌کند، بلکه در شرایط فعلی اقتصادی مى‌تواند فرهنگ منفى مصرف‌گرایى را که در نتیجه تبلیغات غلط در فضاى مجازى به نسل جدید منتقل شده، کمرنگ کند.

photo_2019-08-24_10-08-31

به گفته این طراح لباس، پویش "مد یا مصرف‌گرایى" قرار است مروج فرهنگ مثبت "خوش‌پوشى در عین سادگى" باشد. این پویش حاوى این پیام است که با استفاده از هنرهای بومی سرزمینمان مى توانیم به جای خرید مجدد لباس برای باز آفرینی لباس‌های قدیمی مان اقدام کنیم.

آموزش‌های لازم، طراحی و آماده کردن فضاهایی برای کار و تولید براى ترویج این فرهنگ از قدم‌هاى دیگر این پویش است.