سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی، یکشنبه 27 مردادماه در سالن کنفرانس ساختمان اتاق اصناف تهران برپا شد.

علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، سعید حیاتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کفش و مواد اولیه، مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی، ابراهیم درستی نایب‌رئیس اول اتاق اصناف تهران، حسین درودیان خزانه‌دار اتاق اصناف تهران و جمعی دیگر از اعضای شورای سیاست‌گذاری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی ازجمله افراد حاضر در این نشست خبری بودند.

برپایی نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 10هزار متر مربع

علی اژدرکش رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه در این نشست با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از 5 تا 8 شهریورماه در بازار بزرگ ایران "ایران مال" برپا می‌شود اظهار داشت: این مجموعه طی روزهای برگزاری از ساعت 14 تا 22 در مساحتی بالغ‌بر 10 هزار متر میزبان نمایشگاه خواهد بود و چهار اتحادیه در تهران شامل اتحادیه کفش‌های ماشینی، سراجان، چرم و مواد اولیه و کالای ورزشی در این رویداد حضور به هم می‌رسانند.

او افزود: البته بالغ‌بر 16 انجمن و اتحادیه دیگر از سراسر کشور با این نمایشگاه همراه خواهند شد و امیدواریم در راستای برپایی این رویداد بتوانیم در کنار سایر کشورهای مولد و صادرکننده مد، پا به عرصه جهانی گذاریم.

انتظارات بسیاری از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داریم

اژدرکش با اشاره به اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در قالب زیرمجموعه هنر صنعت مد و لباس قرار می‌گیریم اظهار داشت: در این راستا انتظارات بسیاری از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داریم و تلاش می‌کنیم با تولید مد اسلامی در این بخش‌ها در برابر تهاجمات فرهنگی بایستیم.

رئیس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی با تأکید بر وجود فاصله بسیار میان جامعه طراحان و تولیدکنندگان اذعان داشت: قرار نیست طراحان کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی راه بیاندازند اما واقعیت این است که بخش تولید و اصناف نیاز مبرمی به همراهی جامعه طراحان مد و لباس دارند و امیدواریم در این رویداد، اتصال لازم میان دو بخش طراحی و تولید برقرار شود و در مسیر دستیابی به این هدف، رایزنی‌هایی با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و انجمن طراحان پارچه و لباس انجام داده‌ایم.

حضور فعالانی از ترکیه و عراق در بخش خارجی

اژدرکش همچنین از حضور برخی فعالان خارجی در بخش مواد اولیه به‌ویژه از کشور ترکیه خبر داد و پیش‌بینی کرد جمعی از بازدیدکنندگان نمایشگاه از کشور عراق پا به این رویداد گذارند.

سعید حیاتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کفش و مواد اولیه نیز در سخنانی با اشاره به اینکه برای تولید یک کفش لازم است بالغ‌بر 36 تا 40 قلم کالای واسطه و مواد اولیه در کنار هم قرار گیرند بیان کرد: طی یک سال اخیر چالش‌های بسیاری در بحث تأمین مواد اولیه را پشت سر گذاشته‌ایم اما در حال حاضر شرایط کارخانه‌های ما بهتر شده است و بعید می‌دانم مشکل جدی در بحث تأمین مواد اولیه داشته باشیم.

در بحث نقدینگی با ضعف جدی مواجهیم

او با تأکید بر اینکه به دلیل رکود در بازار در بحث نقدینگی با ضعف جدی مواجه هستیم و موانعی در بحث بیمه و مالیات بر سر راهمان است اذعان داشت: باوجود تمامی این موانع اما تا به امروز 90 درصد غرفه‌های ما در بخش مواد اولیه تکمیل‌شده و باید بگویم که پس از خروج امریکا از برجام شرایطی را فراهم آورده‌ایم که همچون دوربین و دیده بان، حوزه مواد اولیه را با دقت رصد و خلأها را با رایزنی پرکنیم.

مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی دیگر سخنران این نشست خبری بود و با اشاره به این نکته که ما ایرانیان در بحث کالای ورزشی بیشتر با برندهای خارجی آشنایی داریم و از ظرفیت‌های ملی غافل هستیم گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور و معرفی برندهای ایرانی فراهم می‌کند.

متأسفانه در بحث پوشاک و کالای ورزشی بیشتر به شکل سنتی عمل کرده‌ایم

حق‌پرست افزود: متأسفانه تاکنون در بحث پوشاک و کالای ورزشی بیشتر به شکل سنتی عمل کرده‌ایم و نظر به آنکه تلاش کرده‌ایم مباحث علمی را نیز وارد این بخش کنیم، امیدواریم که در آینده نزدیک برندهای ایرانی بتوانند با برندهای خارجی در این بحث وارد رقابت شوند هرچند که امروز نیز ما در بخشی از کالاهای ورزشی، صادرکننده به کشورهای همسایه محسوب می‌شویم.

 در بخشی از این نشست خبری نیز معاون برنامه‌ریزی استراتژیک کانون ایران نوین به‌عنوان یکی از حامیان نمایشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در این دست رویدادها تولیدکننده داخلی به سمت برطرف کردن نیاز مخاطب گام برمی‌دارد و نمایشگاه به‌عنوان ابزار ارتباطی، بازاریابی و معرفی کننده محصولات ایرانی نقش مهمی را در راستای حمایت از صنعت ایفا خواهد کرد.