به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، روز گذشته، نخستین نشست هم اندیشی و سیاست‌گذاری نهمین جشنواره مد و لباس، با حضور حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک، صدیقه پاک بین دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر ، نماینده های انجمن ها و اتحادیه های تخصصی نساجی، طراحی، پوشاک و زیور آلات و جمعی از اساتید دانشگاهی در معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد.

در این نشست همچنین دبیران بخش های مختلف جشنواره نیز حضور داشتند.

در این نشست مریم کریمی از طراحان لباس حوزه عفاف و حجاب با پرداختن به برخی مشکلات در دوره گذشته از جمله ضرورت اهمیت بخش عفاف و حجاب، نیاز به فضای بیشتر برای این حوزه، شفافیت داوری ها و نیز آموزش بیشتر برای بحث مجموعه سازی، گفت: نیاز داریم تا برخی ابهامات در حوزه مجموعه سازی برطرف شود.

مینو پدرام نایب رئیس انجمن طراحان لباس و پارچه نیز در این نشست گفت: بعد از اتفاق های خوب این چند دوره اخیر زمان جریان سازی کلی در سطح جامعه توسط جشنواره بیش از گذشته نیاز می شود.

زارع استاد دانشگاه و از مدرسان دوره های آموزشی دوره های گذشته نیز خواستار یکپارچه سازی سرفصل های علمی برای حضور در جشنواره شد و گفت: باید زمینه دستیابی به سرفصل های اصلی در این جشنواره برای همه طراحان فراهم شود.

در ادامه و ارایه نظرات توسط چند نفر از حاضران، حمید قبادی با قدردانی از حضور کارشناسان این حوزه و دبیران دوره گذشته، تصریح کرد: از این پس هر دو هفته، جلسات مستمر با حضور کارشناسان برگزار می شود تا با آسیب شناسی کافی جشنواره، شاهد بهبود کیفی نهمین دوره اینرویداد فرهنگی باشیم.

وی با پاسخ به برخی مسایل مطرح شده در این نشست، افزود: ویترین ملی در دوره گذشته نماد افتخار و عزت جشنواره بود که در بهترین سطح خود و با حضور تولیدکنندگان برتر ایرانی اجرا شد.

وی درباره بحث جریان سازی نیز گفت؛ با همکاری اتحادیه پوشاک، کارگروه تامین موار اولیه و وزارت صمت، ۱۷۰ طرح از آثار رایه شده در بخش نمایش، به تولید انبوه رسیده و توانستیم به شکل کاربردی از این آثار استفاده کنیم.

در این نشست همچنین خانم ها نغمه کیومرثی، مینا کنی، مجیدی، خرمدره و آقایان صادقی، توکلی و حیدری نیز در سخنانی مشکلات دوره قبل را بررسی کردند.

در ادامه این نشست، شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک با تاکید بر رویکرد حمایتی اتحادیه پوشاک از طرح های ارایه شده در جشنواره فجر، افزود: این جشنواره توانسته زمینه بهره مندی تولیدکنندگان پوشاک را از نیاز جامعه برطرف سازد و در همه مراحل دوشادوش کارگروه ساماندهی خواهیم بود.

میر محمدصادق دبیر بخش فرهنگی جشنواره نیز در این نشست از تحقیق چند ماهه کارگروه درباره رویکرد این سازمان سخن گفت و افزود: با بررسی های مستمر برای نهمین دوره جشنواره و به منظور هویت سازی، توجه به گستره ارزشمند هنری شمال شرقی کشور و هنر بومی ایرانی در استان های گلستان و خراسان شمالی، پیشنهاد می کنیم رویکرد کلی مفهوم این دوره از جشنواره، "فر گلستان" باشد.