سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سعیده سروش‌فر طراح و مدیر برند "قلم فلزی" پس از تحصیل در رشته گرافیک و چند سال فعالیت در این زمینه، به طراحی پارچه و تولید منسوجات خانگی پرداخته است.

او درباره جدیدترین فعالیت‌های خود و این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مجموعه "قلم فلزی" بالغ‌ بر شش سال است که در زمینه طراحی و تولید انواع شال، روسری، کیف، مانتو و دکوراسیون داخلی فعالیت دارد و همواره تلاش کرده است آثاری با طرح‌های بدیع و الهام گرفته از معماری، طبیعت و دیگر هنرهای سنتی و دستی ایرانی به مخاطبان ارائه دهد.

سروش‌فر در ادامه به مهم‌ترین مسائل موجود در حیطه کار خود و دیگر همکارانش اشاره کرد و گفت: پارچه در زمره مهم‌ترین مواد اولیه کار ما قرار دارد که متأسفانه وضعیت حاکم بر قیمت پارچه و مواد اولیه محصولات حوزه مد و لباس مشابه نوسانات نرخ ارز است.

سعیده سروش‌فر

مدیر برند "قلم فلزی" اذعان داشت: قیمت پارچه هر دو هفته یک‌بار بالا می‌رود و اگر قرار باشد ما با حفظ کیفیت سابق محصولاتمان را عرضه کنیم باید قیمت نهایی را افزایش دهیم، پس نتیجه می‌گیریم هرچند که نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی واردات را کاهش داده است اما همچنان عرصه برای تولیدکننده داخلی تنگ است.

سروش‌فر در ادامه درباره برند "قلم ‌فلزی" و تبلیغات در فضاهای مجازی توضیح داد: خوشبختانه به مدد پیشرفت تکنولوژی و در شرایطی که نهادهای دولتی و خصوصی کمترین حمایت را از تبلیغ برندهای ایرانی نمی‌کنند فضاهای مجازی و امکان تبلیغات از این جنس به یاری ما طراحان و صاحبان برند آمده است.

او با تأکید بر اینکه مجموعه "قلم فلزی" بازار هدف را در سطح بین‌المللی در نظر گرفته است ادامه داد: البته که این تصمیم را سال‌ها پیش‌گرفته‌ایم اما باید بپذیریم که برای موفقیت در صادرات لازم است نمایندگان در کشورهای موردنظر داشته باشیم.

سروش‌فر صنایع‌دستی را به‌عنوان مجموعه‌ای از حرفه‌های متنوع تولیدی با محتوا و غنای فرهنگی است که به میزان وسیعی از محیط جغرافیائی، تاریخ و گذشته اقوام، اعتقادات، سنت‌ها، آئین‌ها و آداب‌ورسوم  را در برمی‌گیرد و در ادامه بیان کرد: الهام و استفاده از جاذبه‌های صنایع‌دستی در ایران به‌عنوان جزئی از زندگی و فرهنگ مردم سرزمین ما به شمار می‌رود و به همین دلیل است که اغلب تلاش می‌کنیم محصولات قلم فلزی در ردیف مشابهت با صنایع‌دستی قرار گیرد و جاذبه و کیفیت لازم و کافی را داشته باشد.